منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة

منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة (http://www.copts.net/forum/index.php)
-   المنتدى العام (http://www.copts.net/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حياتي!! (http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=6714)

شبيب رامه 07-06-2005 07:00 PM

إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حياتي!!

[B]
[SIZE=4][COLOR=Blue]إلى إخواني أقباط المهجر

هذه هي الحقيقة

أرجوكم أنقذوني مما أنا فيه

أنا شاب مصري في مقتبل العمر متعلم وسدت جميع الطرق في وجهي

بصراحة شديدة أشعر بأن هذا البلد تحول إلى جحيم ولم أعد أطيق البقاء فيه كل شيء ممنوع

من معتقل إلى معتقل ومن سجن إلى سجن من أجل أسباب تافهة

نصف من اعرفهم إما سجنوا أو في السجن الآن

سمعت أن الغرب يقبل اللجوء السياسي وأنا فعلا مقيد هنا

أريد ممن لديه خبره أن يخبرني بالتفصيل الممل كيف أهاجر وأغرب عن هذا البلد فلم أعد أطيق البقاء فيه

سأتركه لمبارك وجروه والمرتشين والحرامية والمنتفعين

أتوق إلى الحرية أتوق إلى الحرية أتوق إلى الحرية

أخبروني بالله عليكم بالتفصيل الممل كيف أقدم اللجوء إلى فرنسا أو أي بلد أوربي مثل اسكندنافيا

المهم أن أجد بيئة أستطيع أن أمارس العمل السياسي فيها

أيضا أتمنى أن يتم التطرق إلى ما هي حدود العمل السياسي المسموح بها في الغرب

بالانتظار على أحر من الجمررررررررررررررررر.

أخيكم

شبيب رامه[/COLOR][/SIZE][/B]

fanous2102 07-06-2005 07:11 PM

مش كفايه كدب يارمه

bolbol 07-06-2005 08:06 PM

[SIZE=5]لو فعلا صادق في كلامك انا ممكن اوديك الكنغو عند صحابي هناك

رقم تليفوني :**********

[SIZE=3][COLOR=DarkOrange]ممنوع كتابة اي ارقام هاتفية او بيانات شخصية
المشرف.[/COLOR][/SIZE]

خسارة مشرف المنتدي عايز يفرح فيك

يلا حصل خييييير[/SIZE]

youssef1122 07-06-2005 10:33 PM

وايه ذنب فرنسا

[SIZE=6][COLOR=Blue] الاخ /شبيب رامه (bob:)

يا خبروايه ذنب فرنسا

نعمل فيك خير ونعمل فى فرنسا شر ممكن تروح بوركينا فاسو

[/COLOR][/SIZE] )dnc:( )dnc:( (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt: (hrt:

Zagal 07-06-2005 11:17 PM

[COLOR=Red][SIZE=5][B]لو رحت فرنسا هايقلعوك النقاب والحجاب وتخبط راسك فى كل باب

ولو رحت امريكا مش هاتقدر تجوز غير واحده او يرقصوك على تخته

لو رحت بلاد الموزتبيق مش بعيد يقطعوك و ياكلوك بالفريك

لو رحت السعوديه رجليك هاتحفى للهرب من الداخليه وياويلك لو ماكنت من الوهابيه

لو رحت كوالالمبور راح يقتلوك ويعلقوك على السور

(BAY:) (BAY:) (BAY:) (BAY:) (BAY:)

خليك مكانك وبلاش تقرف غيرك ... وكفايه علينا اننا مستحملينك[/B][/SIZE][/COLOR]

knowjesus_knowlove 08-06-2005 12:04 AM

[SIZE=5]مملكة المراحيض العربية الإسلامية يسرها قبولك كلاجئ سياسى يارمة..
كل ماتحتاجه هو تقديم طلب رسمى معتمد بختم السيفون [/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:37 AM

[CENTER][B][COLOR=Blue][SIZE=4]ياجماعة حرام أنا بتشحطط في ألف شحطوطة وإنتوا بتهزروا وتتشمتوا في أخوكم

ياإخوان أنا حاسس إنكم بتفتكروا إن أنا مش نظيف والريحة بتاعتي مش كويسة ولما بتكلم بطلع زبد وأتكلم بحماس وبزعق على طول

لكن الكلام دا مش صحيح

فأنا من أكثر الناس عناية بنظافتي الشخصية حتى إن في ناس بيقولوا إلبس غامق لأن الوسخ مش بيبين عليه لكن أقول ليهم إن وسخ موجود وشايفه أحسن من وسخ موجود ومش شايفه)Aa:)

كما إنني أضع بجوار سريري برطمانة تمر ونصف كأس ماء يوميا علشان البني آدم لما بيصحى من النوم بتكون ريحة بقه مش كويسة وأنا شخصيا لاأستطيع الكلام بعد الاستيقاظ من النوم حتى لا أشعر بقرف شديد بل آكل تمرة وأشرب نصف كأس ماء...

ياجماعة أرجوا أن تنظروا إلى حالي بعين تقول: "حرام زي دا يقعد في بلد زي دا" وأرجوا أن لاتنوا فيني السوء بسبب كتاباتي في المنتدى فالكتابات دائما تعطي انطباع غير صحيح.. في انتظاركم[/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 02:51 AM

+++

[SIZE=4][B][CENTER]الفيلم الذي حطم الملايين :

"شبيب يريد طبيب "

لو كنت فعلا جاد انا ممكن ادبرلك لجوء سياسي في العراق ههههههههههههههههههه

يا عم كل البلاد مفتوحه ارسل مكتوب لاي وزاره خارجه وهي ستساعدك .....

سلام من اخوك 007[/CENTER][/B][/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:52 AM

[QUOTE=شبيب رامه][CENTER][B][COLOR=Blue][SIZE=4]Aa:)
آكل تمرة وأشرب نصف كأس ماء...[/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER][/QUOTE]
[SIZE=5][B]آه... نسيت أقول حاجه مهمة بالنسبة لما سبق ماما (sml23) (sml10) يتحزرني بشكل دائم إن عادتي هذه [SIZE=8]"حتفتح"[/SIZE] بنكرياسي الخاص (dig:{ (do:) .. فأرجوا ممن لديه خبره في الطب أن يخبرني بمدا صحة هذا الكلام[/B] [/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 04:13 AM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][SIZE=4][B][CENTER]

يا عم كل البلاد مفتوحه ارسل مكتوب لاي وزاره خارجه وهي ستساعدك .....

سلام من اخوك 007[/CENTER][/B][/SIZE][/QUOTE]

[SIZE=5][CENTER][B]ياعم انت أهبل إنت عايزني أختتم [SIZE=8][COLOR=YellowGreen]مشواري[/COLOR][/SIZE] السياسي [COLOR=Red]بالخيانة العظمى[/COLOR][/B][/CENTER][/SIZE]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 05:32 AM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][SIZE=4][CENTER][B]ياعم انت أهبل [SIZE=8][COLOR=YellowGreen][/COLOR][/SIZE] [COLOR=Red][/COLOR][/B][/CENTER][/SIZE][/QUOTE]

[B]
[SIZE=5]افهم من هذا ان هذه الكلمه موجها لي ؟؟؟

اذا كان الجواب نعم فعلم ان على نفسها جنت براقش وإلا فعليك بالاعتذار الفوري يا ....... ويا ....... ويا ....... . (noo:)) (noo:)) (noo:)) (noo:)) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:) (DOK:)

احسنلك اتعيد التفكير في هذا الكلمه لانها سوف تفتح عليك طاقه لا تغلق إلا برفشك بكل الكلام العذب الذي املكه ........ ماشي يا عميل رقم 100 في امن الملخويه (MM:} [/SIZE] [/B]

knowjesus_knowlove 08-06-2005 08:20 AM

[SIZE=5]أنا سأساعدك يارمة لأنك **** نظيف ولا تستعمل المسواك المقرف فى الصباح إسوة برسول القرف...

نصيحة لك إنك تقدم على عقد عمل فى الدولة التى تحب أن تلجأ لها سياسيا... جرب وحاول وممكن البلية تلعب معاك وصاحب العمل يشوف فيك قدرات لايراها فى باقى المتقدمين للوظيفة

إيه رأيك تقدم فى الوظيفة اللى قلت لك عليها قبل كده :

رئيس فريق الولدان المخلدون فى الجنة الإسلامية ... لأن الصحابى الجليل زاهر كبر فى السن وإترقى وأصبح من المؤمنين البالغين ....

يلا إتصل برضوان حارس الجنة وجرب حظك...

حد يساعده و يجيب له عنوان الجنة ياشباب[/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 02:41 PM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][B]
[SIZE=5]برفشك بكل الكلام العذب الذي املكه ....(MM:} [/SIZE] [/B][/QUOTE]
[B][SIZE=6][COLOR=SlateGray]أنا حسيبك تثرثر من اليوم لحد بكره (noo:)) )hayP) وبعدين حقول ليك: "واو مثير للاهتمام" )moa:{ وبعدين حسيبك لحال سبيلك فتقعد ملوما محسورا و ستحتقر نفسك لأني اخذتك على قد عقلك و "حلقتلك".....[/COLOR] [/SIZE] [/B]

Safnat_Fa3nash007 08-06-2005 02:59 PM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][B][SIZE=6][COLOR=SlateGray] "حلقتلك".....[/COLOR] [/SIZE] [/B][/QUOTE]

[COLOR=Blue][SIZE=5]
[B]هو الولا زُبيب رامه بيشتغل حلاق يا جدعان يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

بالدور يا شباب كلكوا حيحلقلكم الولا زبيب .... صفوا واحد واحد وبالترتيب مش عايزين دفش ومزاحره .......

هو بالاماره انت ابتاخد فوق زي تحت ولا ايه (يعني الرأس من فوق زي الرأس من تحت ولا ايه) .................. (kill:

طب اسمع مني احلقلي من تحت وانا اعطيك حسابك بعد 9 اشهر بعد ما تحبل وتجبلنا توم(توأم)
واحد انسميه شبيب ..... زُبيب (brv1:
والاخر انسميه رامه ..... قمامه (brv1:

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حلاق بالذمه مش مكسوف )Aa:)

يلا يا شباب شبيب طلع حلاق ذقن من فوق وحلاق ***** من تحت ههههههههههههههههههه (DOK:) (DOK:)

اصله طلع حلاق ولا احسن من كده يعني قص + مص ههههههههههههههههه (sml22) (sml22) (sml1)

احترس من 007 واجدد اعجابي بهبلك يا ابله (sml15) [/B] [/SIZE] [/COLOR]

layalnader 08-06-2005 03:38 PM

Ya Ostaz 007 Balash El Kalam El Mo2ref Da Fi Al Montada , We En Kan El Rab Howa Kowatak We Tasbe7atak Fla A3taked En El Tasbe7a Fiha Haza El Kalam
Wa Shokran
Nader

شبيب رامه 08-06-2005 03:53 PM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][COLOR=Blue][SIZE=2]
[B]هو الولا زُبيب رامه بيشتغل حلاق يا جدعان يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
بالدور يا شباب كلكوا حيحلقلكم الولا زبيب .... صفوا واحد واحد وبالترتيب مش عايزين دفش ومزاحره .......
هو بالاماره انت ابتاخد فوق زي تحت ولا ايه (يعني الرأس من فوق زي الرأس من تحت ولا ايه) .................. (kill:
طب اسمع مني احلقلي من تحت وانا اعطيك حسابك بعد 9 اشهر بعد ما تحبل وتجبلنا توم(توأم)
واحد انسميه شبيب ..... زُبيب (brv1:
والاخر انسميه رامه ..... قمامه (brv1:
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
حلاق بالذمه مش مكسوف )Aa:)
يلا يا شباب شبيب طلع حلاق ذقن من فوق وحلاق ***** من تحت ههههههههههههههههههه (DOK:) (DOK:)
اصله طلع حلاق ولا احسن من كده يعني قص + مص ههههههههههههههههه (sml22) (sml22) (sml1)
احترس من 007 واجدد اعجابي بهبلك يا ابله (sml15) [/B] [/SIZE] [/COLOR][/QUOTE]
[CENTER] [B][SIZE=8] [COLOR=SlateGray]"واو مثير للاهتمام"[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]
[B][COLOR=Red][U]ملحوظة: في ريحة مش كويسة بتطلع من بقك [/U] [/COLOR] [/B]

sammy 08-06-2005 05:23 PM

شبيب إنسان ...

[SIZE=4]شبيب إنسان ... ككل إنسان... يصدق ويكذب ويحزن ويفرح... بصراحة أنا أحببت هذا الإنسان سواء كان حلاق أم فراش أم مدير أو طبيب... إنسان مهذب بالفعل... محتار وتايه جايز... لكن يظل إنسان ومحترم كمان... يكفى أنه لم ولا يشتم ولا يسب وهذا دليل أنه محترم فى تقديرى وميزانى... أما الكذب والتوهان فأنا أعذره خصوصا فى ضوء ما تعلمه صغيرا ومراهقا وشابا... كيف يتخلص الإنسان من المعلومات الكاذبة المستقرة فى تلافيف عقله؟؟؟ هذا ما يريد شبيب , وأنا أن نعرفه....[/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 09:44 PM

[QUOTE=sammy][SIZE=3][B]شبيب إنسان ... ككل إنسان... يصدق ويكذب ويحزن ويفرح... بصراحة أنا أحببت هذا الإنسان سواء كان حلاق أم فراش أم مدير أو طبيب... إنسان مهذب بالفعل... محتار وتايه جايز... لكن يظل إنسان ومحترم كمان... يكفى أنه لم ولا يشتم ولا يسب وهذا دليل أنه محترم فى تقديرى وميزانى[/B][/SIZE][/QUOTE]
[B][SIZE=4][COLOR=Blue]ياراجل:[/COLOR][/SIZE][/B] [SIZE=7][FONT=Tahoma][COLOR=Magenta]"هاكونا متاتا"[/COLOR][/FONT][/SIZE]

شبيب رامه 08-06-2005 09:54 PM

[QUOTE=sammy][SIZE=4]شبيب إنسان ... ككل إنسان... يصدق ويكذب ويحزن ويفرح... بصراحة أنا أحببت هذا الإنسان سواء كان حلاق أم فراش أم مدير أو طبيب... إنسان مهذب بالفعل... محتار وتايه جايز... لكن يظل إنسان ومحترم كمان... يكفى أنه لم ولا يشتم ولا يسب وهذا دليل أنه محترم فى تقديرى وميزانى... أما الكذب والتوهان فأنا أعذره خصوصا فى ضوء ما تعلمه صغيرا ومراهقا وشابا... كيف يتخلص الإنسان من المعلومات الكاذبة المستقرة فى تلافيف عقله؟؟؟ هذا ما يريد شبيب , وأنا أن نعرفه....[/SIZE][/QUOTE]
[B][SIZE=5][COLOR=Blue]والله الذي لا إله إلا هو إنني ظللت أقرأ كلام سيد سامي وأعيد وأقرأ وأعيد لمدة 60دقيقة..
لكن في حاجة أوردها سيد سامي[QUOTE=sammy][SIZE=4]يكفى أنه لم ولا يشتم ولا يسب[/SIZE][/QUOTE]في الحقيقة لا أدري لماذا يقول سامي هذا الكلام هل هو لأمور تربوية معينة لا أدري وربما أكون أحبطت هدف الأخ سامي ولكن الحقيقة أنني سبق وقمت بتوجيه الشتيمة للأخ كاف كاف وغيره.. مش فاهم صراحة[/COLOR][/SIZE][/B]

fanous2102 09-06-2005 05:32 AM

السعوديه قررت زياده عدد العيال المخلدون
ممكن تعمل هجره الي هناك و رسمي
مش محتاج لجوء سياسي او خلافه
لكن ممكن تعمل هجره حيث يقبلون العيال المخلدون
بدون تآشيره لرغبتهم الشديده في وجود امثال تلك العيال في المجتمع السعودي

sad_candel 09-06-2005 06:57 AM

يا لا

[COLOR=Navy]يا عم روح فى ستين الف .................... سلامه البلد الى تودى يا رب ما تجيب بس المهم واحد زيك كده حيروح يعمل ايه فى فرنسا عاوز توكسها زى ما وكستنا انت كفايه تطلب حق اللجوء للحمام واشك ان حتى ده ممكن يوافق على طلبك مع خالص دعواتى انك تريحنا ولو ملقتش حد يا خدك على العموم برده ربنا موجود ادعيله يا خدك هو يمكن يوافق ما هو اصله الى هدانا بيك واحنا بصراحه عاوزين نرد الهديه .[/COLOR]

Safnat_Fa3nash007 09-06-2005 07:17 AM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][CENTER] [B][SIZE=8] [COLOR=SlateGray]"واو "[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]
[B][COLOR=Red][U][/U] [/COLOR] [/B][/QUOTE]

[COLOR=MediumTurquoise][SIZE=5]
[B]انت لسى في الحضانه متكبر شويه وتترقى لكلمه رباب وهباب وارهاب هههههههه

ا ب ت ث ج د هـ .... و ي ......... واو صاو ناو شاو .............. (فطنتني ببرنامج المناهل )

لا زلت انتظر منك ان تحلقلي من تحت كما وعدت ولكنك لم تفعل فهل هذا جبن منك يا حضره الضابط المستخبي بإسم زبيب الحرامي ههههههههههه [/B] [/SIZE] [/COLOR]

شبيب رامه 09-06-2005 07:49 AM

[QUOTE=Safnat_Fa3nash007][COLOR=MediumTurquoise][SIZE=3]
[B]انت لسى في الحضانه متكبر شويه وتترقى لكلمه رباب وهباب وارهاب هههههههه
ا ب ت ث ج د هـ .... و ي ......... واو صاو ناو شاو .............. (فطنتني ببرنامج المناهل )
لا زلت انتظر منك ان تحلقلي من تحت كما وعدت ولكنك لم تفعل فهل هذا جبن منك يا حضره الضابط المستخبي بإسم زبيب الحرامي ههههههههههه [/B] [/SIZE] [/COLOR][/QUOTE]
[CENTER][FONT=Tahoma][SIZE=7][COLOR=Magenta]"وااو شيء غريب فعلا"[/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]
[COLOR=Red][B][U]ملحوظة: في ريحة مش كويسة بتطلع من بقك لباب السما[/U][/B][/COLOR]

hema_c 09-06-2005 09:18 AM

انت وقعت يا شبيب رمة ومحادش سمى عليك , مع مين علقت مع صفنات, دة ياكلك لحم ويزتك عظم , دة ياكلك وما يشربش وراك مية , اجري اعتذر من سيدك قوام واستسمحو , احسنلك , قوام يا حبيبي قوام. (sml4)

yaweeka 09-06-2005 10:54 AM

[SIZE=4]خفوا شوية يا جماعة
الرحمة حلوة
يا كفرة
(hrt:

[/SIZE]

Safnat_Fa3nash007 09-06-2005 12:20 PM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][CENTER][FONT=Tahoma][SIZE=4][COLOR=Magenta]"وااو شيء غريب فعلا"[/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]
[COLOR=Red][B][U]ملحوظة: في ريحة مش كويسة بتطلع من بقك لباب السما[/U][/B][/COLOR][/QUOTE]

[B][SIZE=5][COLOR=Blue]ولا ازال انتظر ان تأتي وتحلق لي من تحت لكي احاسبك بعد 9 اشهر بتوأمين ههههههههههههههههههههه (DOK:) (DOK:) (DOK:)

ملاحظه : ردا على الملحوظه

يبدوا ان الرائحه لا تفارقك فهذا دليل على انها نابعه منك يا عزيزي ولهذا تشمها دائما

اسمح لي يا زبيب دي ريحه رجليك (sml22) (sml22) (sml22)[/COLOR]

هم في امن الدول مبيحمموكوش ليه ابقى اطلب اجازه من رئيسك وقلوا قلي 007 ان اخذ اجازه لكي استحمى لاني بطلت اميز الروائح طالعه من وين وصرت كل ما اشوف شخص اتهموا بالريحه ........

الجمل لا يرى حردبته = وزُبيب لا يشم رائحته

بس متطلعش قصير القامه يا شبيب لانه مره واحد قصير مات من ريحه رجليه ههههههه (sml22)
[/SIZE] [/B]

شبيب رامه 09-06-2005 05:12 PM

[QUOTE=yaweeka][SIZE=4]خفوا شوية يا جماعة
الرحمة حلوة
يا كفرة
(hrt:
[/SIZE][/QUOTE]
[B][SIZE=6]ياراجل سبينا نهزر مع بعض
بالنسبة للأخ العزيز الغالي إلي على بالي عالي في العلالي 007
بصراحة لقد أنبني ضميري(وهو مش بيطول عموما) حينما قلت لك ياأهبل رغم إن الكلمة جات عفوية ولكن أن حيست إنها مش في موضعها خصوصا وإنك كنت تعتبر نفسك تقدم نصيحة لصديق وكنت أنوي التأسف لكن تحديك جعل.. أو زي مبنقول "أخذته العزة بالنفس" وهي آية قرآنية "وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالنفس فحسبه جهنم"[/SIZE][/B]

sammy 09-06-2005 07:17 PM

[QUOTE]"أخذته العزة بالنفس" وهي آية قرآنية "وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالنفس فحسبه جهنم"[/QUOTE]

[SIZE=6]العزة بالإثم ياشبيب أخذته العزة بالإثم وليس بالنفس... إنت بتعلمنا الإسلام غلط كمان...[/SIZE]

knowjesus_knowlove 10-06-2005 12:35 AM

[SIZE=5]
شوف يا رمة ..حتى أخوك المسلم ساد كاندل بيقول عليك إيه

[QUOTE=sad_candel][COLOR=Navy]يا عم روح فى ستين الف .................... سلامه البلد الى تودى يا رب ما تجيب بس المهم واحد زيك كده حيروح يعمل ايه فى فرنسا عاوز توكسها زى ما وكستنا انت كفايه تطلب حق اللجوء للحمام واشك ان حتى ده ممكن يوافق على طلبك مع خالص دعواتى انك تريحنا ولو ملقتش حد يا خدك على العموم برده ربنا موجود ادعيله يا خدك هو يمكن يوافق ما هو اصله الى هدانا بيك واحنا بصراحه عاوزين نرد الهديه .[/COLOR][/QUOTE]

كل إخوانك المسلمين وعلى رأسهم غلباوى والمعلم عنتر يشعرون بالعار منك... ونفسهم يشدوا السيفون عليك...
فهل الخطأ منهم أم منك ؟؟؟؟؟
ألا تخجل من نفسك يا**** ؟؟؟؟[/SIZE]

Safnat_Fa3nash007 10-06-2005 12:40 AM

+++

[QUOTE=شبيب رامه][B][SIZE=6]ياراجل سبينا نهزر مع بعض
بالنسبة للأخ العزيز الغالي إلي على بالي عالي في العلالي 007
بصراحة لقد أنبني ضميري(وهو مش بيطول عموما) حينما قلت لك ياأهبل رغم إن الكلمة جات عفوية ولكن أن حيست إنها مش في موضعها خصوصا وإنك كنت تعتبر نفسك تقدم نصيحة لصديق وكنت أنوي التأسف لكن تحديك جعل.. أو زي مبنقول "أخذته العزة بالنفس" وهي آية قرآنية "وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالنفس فحسبه جهنم"[/SIZE][/B][/QUOTE]

[SIZE=5][B]
ان يؤنبك ضميرك يا حضرت الضابط هذا شيئى جيد ولكن !
هل يعني هذا انك تبت. ام تريد ان نستمر ونرى مين حيحلق لمين ؟؟؟
ليس عندي اي مشكله اردتها حربً كانت لك كذلك اردها موده كانت كذلك , قرر ومفيش مشكله فأنا اتأقلم سريعً مع الوضع القائم

آه نسيت اشكرك على الجمله " الغالي والعزيزي إلى بالي عالي في العلالي 007"
واقولك لك ان شعوري متبادل لك وصداق بنفس نسبه صدقك وأكثر (sml22) )hayP) (sml9) [/B][/SIZE]

شبيب رامه 10-06-2005 08:24 AM

[B] [CENTER] "وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة يالإثم"[/CENTER] [/B]

[QUOTE=sammy][SIZE=5]العزة بالإثم ياشبيب أخذته العزة بالإثم وليس بالنفس... إنت بتعلمنا الإسلام غلط كمان...[/SIZE][/QUOTE]
[SIZE=5][B][COLOR=Red]أيوا شوف غلطك ياسوسو..
1-أنا ارتكبت إثم..(الغلط على 007) 2-ندمت ونويت الاعتذار 3-007 رد الصاع صاعين.. 4-أنا جات لنفسي عزة ورفضت الاعذار عن إثمي.. 5-نفسي تعتز عن الاعتراف بالإثم..
شكرا ياسامي
[U]بطريقة أخرى:[/U]
[CENTER]أنا أعتز بنفسي الآثمة[/CENTER][/COLOR][/B][/SIZE]

Safnat_Fa3nash007 10-06-2005 02:12 PM

+++

[SIZE=5][B]النيه شيئى والفعل شيئى اخر يا شوشو (دلع لشبشب حبيب الشعب)
يعني لم تعتذر وهذا يجعل سيفي مشهورً في وجهك يا حضرت الضابط التعيس [/B][/SIZE]

knowjesus_knowlove 10-06-2005 02:19 PM

[SIZE=5]عزيزى صفنات ..

الكلام عن منطقة ماتحت السرة مصرح به فقط عند الحديث عن جرائم رسول الإسلام لتعريف الجميع بها ...
فرجاء عدم النزول لهذا المستوى عند الحديث مع أعضاء المنتدى حتى ولو كان الحديث مع الرمة نفسه [/SIZE]

pharon d'egypte 10-06-2005 07:26 PM

[QUOTE=fanous2102]مش كفايه كدب يارمه[/QUOTE]
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اقرا بقيت الردود بتاعته وانت هاتعرف انه مش هايبطل

هى فرنسا ناقصاك يا رمة؟

TINA_bent_yaso3 10-06-2005 08:03 PM

[COLOR=Blue][SIZE=5][QUOTE=fanous2102]مش كفايه كدب يارمه[/QUOTE]

hhhhhhhhh
oh my god
Thats was funny (sml22) (sml22) [/SIZE][/COLOR]

lovealleg 10-06-2005 08:49 PM

[SIZE=5]مش اوى

الموضوع زى صحبة هايف [/SIZE]

[SIZE=6]اما يكون فى بلدك اعداء قف وواجهمم انتة هتعمل زى اقباط المهجر السنة وبس[/SIZE]

ايمن نعيم 10-08-2012 10:16 AM

مشاركة: إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حي

يا اخوتي اعتقد ان ديننا في المسيحيه يمنعنا من التريقه ولو كان شخص غير مسيحي الرجاء الرد علي صاحب السؤال بلطريقه التي تعبر عن المسيحيين وربنا يعوضكم

أبرهة العصبي 10-08-2012 03:55 PM

مشاركة: إلى جميع إخواني أقباط المهجر: أخبروني عن اللجوء السياسي إلى فرنسا فقد مللت حي

يا عم الحج اخر واحد رد ع الموضوع كان من سبع سنين زمان كل اللي ردوا ماتوا وعفنوا

knowjesus_knowlove 12-08-2012 11:33 PM

[center][size="5"] يا أبرهة ياعزيزي ....
اللي ماتوا وعفنوا وأكلهم الدود هم محمد ونسوانه وعصابته ....
ومن الممكن أن يكون صاحب الموضوع وبقية غلماااااان محمد قد ماتوا أيضاَ مثل محمدهم وعفنوا وأكلهم الدود ....
ولكن أنا أحد الذين ردوا في هذا الموضوع لازلت حياً أرزق بفضل الرب ....
وهناك أيضاً العديد ممن ردوا لازالوا أحياءاً يرزقون ولكن ربما شغلتهم مشاكل الحياة فغيبتهم عن المنتدى...

يلا قول معايا ...
الله يرحم الدود اللي مات مسموم بعد ما أكل جثة المعفن ....[/size][/center]

أبرهة العصبي 13-08-2012 07:29 AM

انا اسف بامانة مخدتش بالي هي طلعت كده :$ بس شبيب رامة ده اسم جثة يمكن ده اللي اداني الانطباع

اسف مرة تانية بجد

جميع الأوقات بتوقيت امريكا. الساعة الآن » 12:35 AM.