عرض مشاركة مفردة
قديم 09-11-2011
mina_ mina_ غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2010
mina_ is on a distinguished road
مشاركة: اللجوء الدينى للاقباط

يا احبائى ... مع الاسف الكلام اللى بتقولوة مظبوط .. انا كنت داخل فى موضوع skilled immigration بس مع الاسف فرقت معايا على نص درجة فى الايلتس

سيبكوا من مستشارين الهجرة كلهم كلام و المهم عندهم الفلوس و بس

لو اترفضت فى اى سفارة طبعا حيقل فرص قبولك بس ممكن تبعت تظلم و ممكن يتقبل و دة حصل مع زميلة اعرفها فى سفارة امريكا و بعد التظلم اخدت الفيزا 5 سنين

بس اهم حاجة اوعى اى ورقة او معلومة تكون غلط .. دى فعلن الى مش ممكن تطلع البلد او حتى تفكر فيها . يعنى موضوع ورق الشغل دة مهم جدا و بيسالوا فى الشغل و بسالوا البنك على السيولة و بقالها قد اية

على فكرة الورقة دى بسيطة جدا .. دى بيقول ان الموضف .... شغال .... و بقالة ... و الشركة موافقة تديلة اجازة للسفر . بس كدة

الاستاذ engmms انا قاعد ادور فى موضوع اللجوء و الهجرة بشكل يومى بقالى اكتر من شهرين بس المعلومات قليلة قوى و المفروض ان السايت اللى احنا علية امريكى يعنى الموضوع امان ثم اننا ممكن من المعلومات اللى حنقولها نساعد حد يكون فعلن بيدور و محتاج يسافر و معظمنا داخل باسماء رمزية .. ثم ان البلد مفهاش حد بيدور على حد دلوقتى دول نفسهم يخلصوا مننا

انا اعرق اسرة اخدت فيزا سياحة الامريكا من اول مرة من اسبوعين و كان الباسبور فاضى يعنى الموضوع مش مستحيل هو بس محتاج تنظيم و ترتيب افكار

و انا برضوا فى انتظار حد يكون فعلن اخد الفيزا يقولنا الدنيا فيها اية ..
الرد مع إقتباس