الموضوع: قناة الحياة
عرض مشاركة مفردة
قديم 03-04-2004
M.hassan78
GUST

و الله العظيم كوميديا

الكوميديا ما زالت مستمرة و اللي مش عايز يفهم هو حر
جد سيف أس
أولا في موضوع صورة أقرأ الموضوع دا صحيح 100% و كونك إنك مش مصدق يعن دا أعتراف ضمني بإن عمنا القس بيفتي من عنده
و لعلمك مش العبد لله اللي هيفتي و يقول حاجات محصلتش عشان الكدب ملوش رجلين و لو مش مصدق إسأل حد شاف أو لو تعرف تتصل بالقس نفسه إسأله
خد دي كمان
آخر حلقة ة اللي إتعدت بتاع 5 مرات يوم الخميس و الجمعة و يمكن قبل كدا كمان
ذكر حديث من صحيح مسلم و هو الحديث رقم 3670 و قال إن الحديث دا يأيد موضوع الناسخ و المنسوخ إلي.
و الله و الله أنا فليت صحيح مسلم ما لقيت فيه أي حاجة عن الموضوع دا و لا حتي صحيح البخاري بنفس رقم الحديث المذكور
يعن القس زكريا دا ما زال مستمر في الفتي
اللي ضحكني جدا و الله إن الراجل بيدي نصيحة لعلماء الأزهر عشان قلبه علي شباب المسلمين من إنهم يسيبوا الإسلام :)
قال إيه بيقولك إن العلماء المسلمين لو مشرحوش موضوع الناسخ و المنسوخ للمسلمين هيطلع جيل كامل هيترك الإسلام فواجب عليهم شرحوا...شوف إزاي
آخر فصل كوميدي في الحلقة الأخيرة اللي أنا شفتها إنهم غيروا السيستر ناهد الهاربة دي(بناء علي طلب الجماهير) و جابوا الأخ (محمد)
طبعا الأخ محمد إتنصر لكن إحتفظ بنفس أسمه...يا سلام يا ولاد علي الدنيا
مش مهم..المهم إن الأخ محمد دا لخمه خالص جدا أوي لدرجة إنه طول الحلقة باصص في الورق اللي قدامه و بيدير الحوار كأنه بيقرا سيناريو قصة و الملاحظ إن ترتيب ورق الأسئلة يوافق ترتيب ورق الإجابات من القس زكريا

آخر ملحوظه بالنسبه للقناة ككل....شكلي هبقي مشاهد دائم
تعجبني طريقة التسبيح علي واحدة و نص بإستخدام العود و الجيتار و في بعض الشرائط المنتشرة ما بين أقباط مصر بماصحبة الصاجات,,,أي و الله الصاجات
سلام

آخر تعديل بواسطة M.hassan78 ، 03-04-2004 الساعة 04:08 PM
الرد مع إقتباس