عرض مشاركة مفردة
قديم 19-08-2009
john mark john mark غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jul 2006
john mark is on a distinguished road
مشاركة: مسيرة سلمية أمام البيت الأبيض

إقتباس:
غريب امركم يا مسيحيين انا مش عارف مظالم ايه اللى بيعانى منها المسيحيين في مصر امال المسلمين في فلسطين وغزة والعراق وافغانستان وقبلهم في الشيشان والبوسنه وتركمنستان الصينيه تقولوا عليهم ايه ولو كان فيه زى ما بتقولوا اضطهاد في مصر للمسيحييين ايه هى اشكال الاضطهاد دى يا ترى مثلا بنفرض عليهم يلبسوا الحجاب
كون ان انت جاهل ومش عارف دي مشكلتك ..وبعدين شيشان ايه وقرف ايه ياحبيبي انت لو شفت واحد من الشيشان الارهابيين دول هتطلع تجري تبلغ البوليس هو انت فلسطيني ولا عراقي متخليك في مصر الي هتروح بسبب غباء شيوخك الي بيمدوا ايدهم لتيوس السعودية والبترودولار الي قسم البلد وولعها ...وانت كمان عايز تفرض الحجاب مهو ده الي ناقص
إقتباس:
ياترى بنفرض عليهم ميدخلوش الكنايس
ياترى بنفرض عليهم عدم الصيام زى الايطالين
حد يقولى ايه هى اشكال الظلم اللى تقع على مسيحيين مصر
اما بالنسبه لمجلس الشعب وكلنا عارفين التزوير اللى بيحصل فهو بيحصل لصالح الحزب الوطنى ولو فيه حد بيتظلم من دخول مجلس الشعب فهم الاخوان المسلمين
اللى بيعتقلوهم هما صحيح اكبر كتله بعد الحزب الوطنى ولكن من احقيتهم الاغلبيه
وانت تقدر تعمل كده اصلا لو تقدر كنت عملتها لكن لا انت ولا التخين في بلد يقدر يعمل ده لكن لما الحكومة تزق الرعـــاع على كل كنيسة هتتبني وتقولهم روحوا امن الدوله علشان يقولهم اسألوا مسلمين القرية ولا الكفر موافقين على بنى الكنيسة ولا لا يبقي ده اسمة .... ولا بلاش . يعني الحكومة بتضطهد الاقباط بالشعب المسلم الي بتحكم بيه كاغلبيه وهو ده الي مخوفها من المتنصرين لانها ممكن لو زاد الموضوع هيبقي مفيش حكم بالاغلبية زي ما اجهزه الامن بتقول .. يعني الحكومة تقول مشاكل طائفية بين الشعب علشان محدش يدينها ويقولها انتى مبتديش تصريحات ليه ..بمعني اعمل مشكله عن كل بنى كنيسة علشان متتبناش والبلد تتملى كنائس زي مابيقولوا ..إية السفاله دي!

إقتباس:
قولوا كلمه حق مرة " واتقوا يوما ترجعون فيه الى الله"
وهو انت تعرف ربنا اصلا ولا تعرف الله يامسلم انت يا وثنى
الرد مع إقتباس