تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 19-08-2006
برنسيسة الاسكندرية برنسيسة الاسكندرية غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Apr 2006
برنسيسة الاسكندرية is on a distinguished road
13

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة bibooo
حضرتك سمعتى التسجيل اكيد اه بس فى حاجة عايز اعرف انتى كنتى بتسمعى ومركزة ولا لا يعنى كنت مصدقة فما ركزتيش فى الموضوع او التسجيل ولو اه عايز اعرف منك عمر البنات كام سنة بالتحديد ياريت بعد اذنكوا يا للى سمعتوا التسجيل عمر البنات كام سنه وبالذات البنت اللى هربت وكان متجلى عامل معها التسجيل
بسم الاب البادى والابن الفادى والروح القدس علية قوتى واعتمادى
مين قالك انى سمعتو ارجع لى اول مشاركة لى فى الموضوع انا مسمعتهوش اصلا والجهاز عندى مبيحملش اى رابطة نت ومع ذالك كلامى واضح انا بسئل عمتا اية الكدب خطف البنات الدائم ولا سرق الكنائس ولا التعدى على مقدستنا انا كلامى واضح ويعم وليس يخص الموضوع فقط ومع ذالك انا مقولتش اصلا انى سمعت انا بقول انى يما فاخورة بى كل بنت ترجع للمسيح اى ان كانت الظروف والزل والقسوة اللى بتعانيها فى ايدى الجهل والتطرف والتعصب والحقد وانت تعرف وتفهم معنى كلامى ولو حبيت ترود باسلوب احسن من كدة رود محبتش يبقى بلاش ترود عشان افضل محترمة القوانيين للاخر
ابنة المسيح والاسكندرية
الرد مع إقتباس
قديم 19-08-2006
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned

تاريخ التّسجيل: Jun 2006
AleXawy is on a distinguished road
إقتباس:
حضرتك سمعتى التسجيل اكيد اه بس فى حاجة عايز اعرف انتى كنتى بتسمعى ومركزة ولا لا يعنى كنت مصدقة فما ركزتيش فى الموضوع او التسجيل ولو اه عايز اعرف منك عمر البنات كام سنة بالتحديد ياريت بعد اذنكوا يا للى سمعتوا التسجيل عمر البنات كام سنه وبالذات البنت اللى هربت وكان متجلى عامل معها التسجيل
حبيب قلبي , المسلم لا يريد ان يعرف الحقائق ببساطة لانه أعمي القلب والنظر واللي شجعه علي كدة هو الاسلام

"لا تسألوا عن أشياء إن تُبْديَ لكم تسيئْكم"
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
scatman0000 scatman0000 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Aug 2006
scatman0000 is on a distinguished road
انا شاكر على الأدب وحسن لغة الحوار ...ذكرت لك انك فى اسكندريه ليس لأقوللك أنك من ### ...ولكن .... ##################

أنا بس عايز أقول والله إن كل كلمه بتقولوها للدفاع عن ملتكم اللى مالهاش زى ...وهى أن الإسلام والله ليس فى حاجه لأحد لكى يعزه <ومن يبتغ غير الإسلام دينا فلن يقبل منه >

ثم أنا فهمت من حكاية الخطف دى إن تخريج البطايق فى المنيا بيخرج هوا كده ..طيب أنا والله بطاقتى ضايعه بدل ما أضيع وقتى هنا فى القاهره واستنى دور وشغلانه ...هاروح مع أبويا وهو نازل أسيوط أطلع معاه البطاقه أسها ..تمام كده ...ومتشكر يا ذوق تانى مره ...

###################

وللبرنسيسه تانى الأخ بيبو كان قصده يا هانم يا برنسيسه ..إن صوت #### التى فى التسجيل لن يقل بأى حال عن كونها 30 سنه ...وإلا يبقى ######### ...وحلوه قوى قاعدين يحسبوا اتولدت سنة كام ... ##################### ثانيا يا ماما يا برنسي

سه هانم انا مش داعيه ..انا أبوى فى الأزهر الشريف ..وكنت حابب أدور فى أصل حبكم لدينكم ومدى صحته من فمكم انتم .. ####################
###########

####################

انت انسان قليل الادب و لا توجد عندك ذرة من الاخلاق ومن تمثل بنبيه فما ظلم
ان كررت ذلك ستطرد خارج المنتدي
اعتبر هذا اخر فرصة لتواجدك بيننا

آخر تعديل بواسطة موسي الأسود ، 20-08-2006 الساعة 06:38 AM
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
الصورة الرمزية لـ موسي الأسود
موسي الأسود موسي الأسود غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
موسي الأسود is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة scatman0000
ازيك ياض يا موسى ...أنا قليل الأدب فقط مع قليل الأدب ...يا اسود ..سلام .
صدق الله العظيم
الفاتحة

كلمة الصليب عند الهالكين جهالة و اما عندنا نحن المخلصين فهي قوة الله "كور 1 -1:18
لى النقمة ان اجازى يقول الرب
رفعنا قلوبنا ومظلمتنا اليك يارب
الأقباط يصرخون و المسلمون يعتدون و الشرطة يطبلون
إن الفكر الخاطئ يضعف بمجرد كشفه
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
bibooo bibooo غير متصل
Registered User

bibooo is on a distinguished road
إقتباس:
مين قالك انى سمعتو ارجع لى اول مشاركة لى فى الموضوع انا مسمعتهوش اصلا والجهاز عندى مبيحملش اى رابطة نت ومع ذالك كلامى واضح انا بسئل عمتا اية الكدب خطف البنات الدائم ولا سرق الكنائس ولا التعدى على مقدستنا انا كلامى واضح ويعم وليس يخص الموضوع فقط ومع ذالك انا مقولتش اصلا انى سمعت انا بقول انى يما فاخورة بى كل بنت ترجع للمسيح اى ان كانت الظروف والزل والقسوة اللى بتعانيها فى ايدى الجهل والتطرف والتعصب والحقد وانت تعرف وتفهم معنى كلامى ولو حبيت ترود باسلوب احسن من كدة رود محبتش يبقى بلاش ترود عشان افضل محترمة القوانيين للاخر
ابنة المسيح والاسكندرية
يا برنسيسة الاسكندرية انا لا غلطت ولا هغلطت فى اى حد انا عايز اوضح امر فى ناس عندها عقل هتفهم اللى عايز اقولها عندها مجادلات ما اكثرها من الطرفين حضرتك لم تسمعى التسجيل وحكمتى على ان المسلمين فعلا خطفوا البنات طيب بعد اذنك انا بطلب منك تطلبى من احد اصدقائك هنا فى المنتدى ممن تثقين فيهم يقول لك ما هو عمر البنت التى كانت تتحدث من فهما ومن فم ابن خالها ومن فم متجلى
إقتباس:
حبيب قلبي , المسلم لا يريد ان يعرف الحقائق ببساطة لانه أعمي القلب والنظر واللي شجعه علي كدة هو الاسلام
يا عزيزى انا اعتقدى ان ردى ليس عليك وحسب ولكن ردا على كل الاشعات التى تطلق ويصدقها ناس متحمسون الى دينهم والى نصرة اشقائهم وعندهم حق فى ذلك ولكن كيف وبدون دليل وعموما ردى هو من فم الفتاة الهاربة ومن ابن خالتها ومن فم متجلى الفتاة عندها 14 ........ او 15 سنة متفقين نعم متفقين ولكن عندما سالها بعدها بقليل انت كام سنة قالت 14 :15 مواليد 89 هكذا قالت بالحرف الواحد انها مواليد 89 اى عندها 17 سنة معلومة بسيطة لغير المقيمين فى مصر سن استخراج البطاقة هو 16 سنة فكيف يكون الخاطف خطف وزور السن لاستخراج بطاقة يبقى الموضوع بان وظهر متجلى وابن خاة الفتاة والفتاة يقولون ان الخاطف زرو بطايق لهم لانهم لم يتعدوا سن استخراج البطاقة وان هؤلاء البنات 14 او 15 سنة ومن فمها ذلك الكلام ومن فمها ايضا يخرج دليل الكذب انها مواليد 89 اى 17 سنة يعنى قصة مؤلفة غير محبوكة الا لمن يريد ان يخدع نفسه ويخدع اخوانه واخيرا نصيحة هناك من يقف بجانبكم من المسلمين ويساندكم لا تخسروهم بسبب ذلك التدليس بل بالعكس اعرضوا مشاكلكم بصدق وعدم الافتراء سلام
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
bibooo bibooo غير متصل
Registered User

يكفى شى واحد وهو كلما كشفت زيفكم حذفتم المشاركة يا مسيحين او يا اعضاء المنتدى من المحترمين اطلبوا من الادارة لماذا حذفت مداخلاتى وهى ليس بها سب او شتمة واعلنت هذا فى المداخلة انى لا جئت اشتم ولا اسب جئت اوضح الحقيقة يا ادارة انتوا ليه بتحذفوا مداخلاتى عرفتوا انكم فعلا كذابين وعايزين تخلوا الاعضاء الذين بالفطرة يتعاطفون مع ابناء وطنهم وخاصة ابناء دينهم ان بناتكم تخطف فى مصر واثبت لكم انه لا يوجد خطف واخيرا انتم ممكن تحذف او تغيروا الحقيقة امام الناس اما امام الله ماذا ستفعلون ردوا
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
Silver User

frag

إقتباس:
انا شاكر على الأدب وحسن لغة الحوار ...ذكرت لك انك فى اسكندريه ليس لأقوللك أنك من ### ...ولكن .... ##################

أنا بس عايز أقول والله إن كل كلمه بتقولوها للدفاع عن ملتكم اللى مالهاش زى ...وهى أن الإسلام والله ليس فى حاجه لأحد لكى يعزه <ومن يبتغ غير الإسلام دينا فلن يقبل منه >

ثم أنا فهمت من حكاية الخطف دى إن تخريج البطايق فى المنيا بيخرج هوا كده ..طيب أنا والله بطاقتى ضايعه بدل ما أضيع وقتى هنا فى القاهره واستنى دور وشغلانه ...هاروح مع أبويا وهو نازل أسيوط أطلع معاه البطاقه أسها ..تمام كده ...ومتشكر يا ذوق تانى مره ...

###################

وللبرنسيسه تانى الأخ بيبو كان قصده يا هانم يا برنسيسه ..إن صوت #### التى فى التسجيل لن يقل بأى حال عن كونها 30 سنه ...وإلا يبقى ######### ...وحلوه قوى قاعدين يحسبوا اتولدت سنة كام ... ##################### ثانيا يا ماما يا برنسي

سه هانم انا مش داعيه ..انا أبوى فى الأزهر الشريف ..وكنت حابب أدور فى أصل حبكم لدينكم ومدى صحته من فمكم انتم .. ####################
###########

####################

انت انسان قليل الادب و لا توجد عندك ذرة من الاخلاق ومن تمثل بنبيه فما ظلم
ان كررت ذلك ستطرد خارج المنتدي
اعتبر هذا اخر فرصة لتواجدك بيننا

اولا يامحترم انى فعلا مفيش مسحيين عاهرات اما عن شاركت لية اصلا فى الموضوع انا بعيش حالات كتيرة فى اسكندرية عن خطف البنات ودة مش تاليف ومش محتجيين اثبات اما عن نمر التليفونات تحب اوصفلك منيين توصلهم ولا اقولك بيلبسو اية عشان يعرفو يدخلو شقق وبلاش اكمل لو تحب بجد تعرف احنا اصل دينا اية بلاش تتدخل منتدى العام دور فى منتدى حورات الاديان ولو عاوز تعرف اصل دينك اسئل السيخ المحترم ابوك بتاع الازهر وقلو اصل البلد دى اية هيقولك اصلها مسيحى واحنا الى كذبة بس الحقيقة عندكو عيب لازم تعيشو وتموتو مضلليين ام عن ادبى اكيد انت متعرفش تكون فى ادبى واما عن دينى فهو دين حق واللة حق اما عن خطف البنات فانتم تعلمون جيدا انها حقيقة وليس مؤلفة كما تقلون واكثر البلاد حالات خطف هى اسكندرية واكثرها تعصب من الجهل والتطرف الاسلامى انا مش كنت عاوزة ارود على مشركتك تانى بس حبيت اوضحلك شوية حاجات وسورى كنت هنسى اقولك انى شاركت عشان بجد اتمنى من كل فتاة تطولها ايدى الاسلام والتطرف القذرة تحاول الهروب او الاستشهاد اكرم واندف من انها تموت فى العالم وتتحرق فى الاخرة فهمت شاركت لية ولا لسة عاوز توضيح اما عن كلامى فهو حقيقة تعرفها كل مصر مسيحى ومسلم وانتم قبل المسحيين تعرفون تربية المسحيين وعقيدتهم وكفاية اوى عليك ويارب تكون فهمت ولو المنتدى كلو كذب ونفاق واساءة وتمسليات مؤلفة دخلتو لية وعملت اشتراك لية حد قالك انو منتدى اسلامى ارثوزوكسى هههههههههههه ولا هتقولى اعرف الردود والكلام المبرمج دة عمتا ياريت تسيب المنتدى ادام مش عاجبك ومتتدخلش مكان كلو كدب خليك فى الصراحة اللى فى دينكو اوك
ابنة المسيح والاسكندرية
الرد مع إقتباس
قديم 20-08-2006
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned

إقتباس:
على العكس أنا أدرس فى الجامعه الأمريكيه
مش خايق اخوانك يعتبروك كافر وعميل لامريكا؟؟
الرد مع إقتباس
قديم 21-08-2006
bibooo bibooo غير متصل
Registered User

بما ان لم يتجرأ احد ويطلب من الادارة لماذا حذفت مداخلاتى وهذا ان دل على لاعرف يدل على ماذا ولكن انا اطلب من الادارة تبين وتوضح لماذا تم حذف مداخلتى وهى ليس بها اى لفظ خارج او اى سب او اى شى يدعو لحذفها اذا كنتم هكذا تريدون ان تفعلوا ما تشاءون فى حوار لا احد يعرف احد فيه وهناك الكثير فى دول والمسافات فواصل بيننا فكيف ونحن وجها لوجه اولا هذه القصة مفبركة ثانيا قصة المجند هانى ايضا مؤلفة واريد منكم وهناك الكثير منكم من مصر وله اكيد علاقات ان كان هو شخصيا او احد اقاربه لماذا لا ترفعون شكواكم الى المشير او الى الرئيس ومحدش يقولى ان الموضوع منشور اقولكم على منتدياتكم المسيحية فقط اما على الملا لاولكن لا تجرؤون عارفين ليه هتقوللوا للمشير احنا بنتهم ضابط بقتل جندى لا توجد له مجموعة او وحدة معروفة واننا كتبنا ارقام وهمية وطلع فى ناس بدور على الحقيقة كشوفنا ولا البنات اللى بنقول اتخطفوا وتم تزوير بطايق ليهم علشان عمرهم 14ز15 سنة ما طلعوش 14ز15 طلعوا 17 ولا هتقول ايه واخيرا اقول لكم ان الثمرة التالفة تتلف جميع من معها يعنى هكذا بهذا الكذب ان جاء موقف حقيقى فعلا لن تجدوا من يقف معكم او يتعاطف معكم لانه يظن انكم تخدعوه كما تخدعوه الان واخيرا يا ادارة اثبتى انك اجرأ من كده ووجهى اعضائك لماذا حذفتم ردى

آخر تعديل بواسطة bibooo ، 21-08-2006 الساعة 04:54 PM
الرد مع إقتباس
قديم 21-08-2006
scatman0000 scatman0000 غير متصل
Registered User

scatman0000 is on a distinguished road
عليك بأحترام نفسك اولا و تبتعد عن هذا الاسلوب الهابط و الافتراء علي المنتدي و مشرفيه

حتي تري اي كلمه لك النور . و ان استمريت علي هذا الحال سوف ننظر في عضويتك و اعتبر هذا انظار لك

آخر تعديل بواسطة الخواجه ، 21-08-2006 الساعة 07:28 PM
الرد مع إقتباس
قديم 21-08-2006
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road
إقتباس:
بما ان لم يتجرأ احد ويطلب من الادارة لماذا حذفت مداخلاتى وهذا ان دل على لاعرف يدل على ماذا ولكن انا اطلب من الادارة تبين وتوضح لماذا تم حذف مداخلتى وهى ليس بها اى لفظ خارج او اى سب او اى شى يدعو لحذفها اذا كنتم هكذا تريدون ان تفعلوا ما تشاءون فى حوار لا احد يعرف احد فيه وهناك الكثير فى دول والمسافات فواصل بيننا فكيف ونحن وجها لوجه اولا هذه القصة مفبركة ثانيا قصة المجند هانى ايضا مؤلفة واريد منكم وهناك الكثير منكم من مصر وله اكيد علاقات ان كان هو شخصيا او احد اقاربه لماذا لا ترفعون شكواكم الى المشير او الى الرئيس ومحدش يقولى ان الموضوع منشور اقولكم على منتدياتكم المسيحية فقط اما على الملا لاولكن لا تجرؤون عارفين ليه هتقوللوا للمشير احنا بنتهم ضابط بقتل جندى لا توجد له مجموعة او وحدة معروفة واننا كتبنا ارقام وهمية وطلع فى ناس بدور على الحقيقة كشوفنا ولا البنات اللى بنقول اتخطفوا وتم تزوير بطايق ليهم علشان عمرهم 14ز15 سنة ما طلعوش 14ز15 طلعوا 17 ولا هتقول ايه واخيرا اقول لكم ان الثمرة التالفة تتلف جميع من معها يعنى هكذا بهذا الكذب ان جاء موقف حقيقى فعلا لن تجدوا من يقف معكم او يتعاطف معكم لانه يظن انكم تخدعوه كما تخدعوه الان واخيرا يا ادارة اثبتى انك اجرأ من كده ووجهى اعضائك لماذا حذفتم ردى

يا عزيزي لقد قمت بأرجاع مداخلتك و لسنا نخشي النقاش ابدا و لكن نناقش من يستحق و للوصول لحوار
جيد و للخروج بنتيجه او علي الاقل حوار بأحترام و لباقه حتي و ان اختلفنا في وجهات النظر
اما عن الموضوع الاساسي انا لا اري ان السن هو الاساس في تقييم العمليه او الموقف فيكون 15 او 17 ليس
هو بؤرة المشكله ... فأن كانت 17 سنه و بطريقه او اخري سواء بالاغراء او الخطف او بالاجبار
او بأختيارها . هل في العرف المصري و الاخلاق الشرقيه انسان يتزوج بدون علم او رغبة او مشاورة
اهل الفتاه . حتي لو كانت هي مسلمه في الاصل هل ترضي بذلك لاختك او ابنتك . و دعك من اختلاف الدين
و هذا عامل مهم جدا . في اختيار شريك العمر . هل لك ان تحدد لي اهداف و دوافع الزواج الطبيعي
كعرفنا الشرقي و المصري . هل تري فيما يحدث للفتايات امر طبيعي لك ان تحكم ضميرك و هل ترضي
لانفسك او لأهلك بما يحدث لأهالينا و بناتنا . انتظر ردك و من بعدها نكمل الحوار . و دعك من السير وراء الاعضاء
المخالفين و الهابطين بمستوي الحوار . و تقبل تحياتي

الخواجه
الرد مع إقتباس
قديم 22-08-2006
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned

13

إقتباس:
لماذا لا ترفعون شكواكم الى المشير او الى الرئيس
اخي بيبو ,
اولا : ارجو منك الا تفقد اعصابك وليبقي الحوار هادئ

ثانيا : الحكومة متواطئة مع هولاء الاناس , فكيف نشكي للحكومة؟؟
فهل هذا معقول ان نشكي للشخص الظالم؟؟ بالطبع غير معقول.
الرد مع إقتباس
قديم 22-08-2006
Silver User

frag سلام ونعمة على اخواتى فى المعمودية

يكفينى ان كل من شارك فى الموضوع على قدر كافى بكل مصائبكم وانى الحوار معكم لايفيد وان كل من حوركم بادب يبقى بيهين نفسة لانى ببساطة انتو متعرؤفوش تتحورو غير بالصوت والاثبتات الخطء
الرد مع إقتباس
قديم 22-08-2006
AleXawy AleXawy غير متصل
Banned

برنسيسة الاسكندرية ,

الشخص المدعو scatman0000 لا يعرف معني الادب ولا معني الحوار.

كل ما يعرفه هو السب والشتم ولكنه لا يعرف معني الادب لذلك لابد من معاملته بالمثل (وطبعا قلة الادب ليست من صفاتنا).

فمن الافضل ان نتجاهله بالبلدي كدة نسيبه يهوهو لحد ما يبانله صاحب
الرد مع إقتباس
قديم 05-09-2006
الصورة الرمزية لـ shosho_angl
shosho_angl shosho_angl غير متصل
Gold User

shosho_angl is on a distinguished road
ya gama3a el7ekeya de fe balde ana elmnia we shoft elbent be3naya we kano by3zbohom belkhraba ana shoftaha lane 3arfa we fe3lan homa khatafohom ehna kteeeer fe elmnia byhsal keda we bykolo fe elakher banatna elmase7yat homa ele meshya wa7de7om belzema da kalam
akh 3ala de bald we de hokoma rabena yer7amna mn el3alm da
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة