تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 23-11-2005
الصورة الرمزية لـ makakola
makakola makakola غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Jan 2005
makakola is on a distinguished road
الأخ الحبيب غلباوى

لم ينقل لك أحد من أحد مواقع الجنس، بل كل ما هو مكتوب فى المواقع التى ذكرت يعتمد إعتماد تام على كتب الصحاح والقرأن
إلا إذا كنت ترى أن كتب الصحاح والقرأن توازى المواقع الجنسية

وإليك هديتى
الفيلم الذى من أجله قتل المخرج الهولندى
جوده عالية 43.9 ميجا بايت
http://www.transcentral.nl/submission.avi
جودة متوسطة 22.2 ميجا بايت
http://www.antoniotombolini.com/vide...ssion-high.wmv
جوده منخفضة 2.1 ميجا بايت
http://www.antoniotombolini.com/vide...ission-low.wmv

مع أمنياتى برؤية ممتعه للأيات القرأنية المرسومه على الجسد العارى وسؤال الفتاه لربها على سجادة الصلاه لماذا إغتصبها عمها ويجعلها زوجها تعامله كعاهره وكله بإسم الإسلام مدعم بالأيات

آخر تعديل بواسطة makakola ، 23-11-2005 الساعة 04:36 AM
الرد مع إقتباس
قديم 23-11-2005
P i X e L
GUST

اشششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششش شطة
والكلام دة برضة موافق عليه
كل المواقع دى مفيهاش هبل كدة
دى معتمدة على اسس محترمة
وبما ان غلاباوى مسلم فميعرفش معنى الاحترام
الرد مع إقتباس
قديم 23-11-2005
ashrafb ashrafb غير متصل
Silver User

تاريخ التّسجيل: Mar 2005
ashrafb is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
واضح انكم زعلتوا اوي من المكتوب رغم انى مش جايب حاجة من عندي .. وعلى رأي المثل ( دود المش منه فية ) المواقع موجودة ومش من تأليفي .. وبعدين انا اش عرفنى ان الصلاة المنقولة دي قلة ادب وتزعلكم كدة .... مش يمكن تكون زي نشيد الانشاد او زي اهوليبا واهوليا والكلام المكتوب دة له معانى سامية ابعد من ان العامة والدهماء امثالي يفهمومها ؟!!!!!!!

امركم غريب اوي .. بتحكموا على مش من دينكم انه يفرق بين حاجة زي دي وحاجة زي دي
فعلا منتهي التناااااااااااااااااااااااااااااااااااقض ...

تحياتي
خسئت يا ابن امنه، انت عارف ان ك ك كان عنده حق لما قال انك **** بس هاطمنك : الزنداني يؤكد توصله لعلاج للإيدز

إقتباس:
قال رئيس جامعة الإيمان في اليمن الشيخ عبد المجيد الزنداني إنه حقق نجاحا في التوصل لعلاج لمرض الإيدز.

وقال للجزيرة نت إنه بعد دراسات استطلاعية ومنهجية توصل إلى هذا الدواء الذي أشار إلى أنه حقق نجاحا بنسبة 62% من المرضى الذين أعطي لهم.

وتابع الزنداني -وهو صيدلي في الأصل- أن ما يميز هذا الدواء أنه يقضي على الفيروس في الدم بصورة سريعة، وبدون أضرار جانبية.

وعن طبيعة الدواء قال الزنداني إنه عشب وأجريت المختبرات المعملية له في الأردن وألمانيا، وأوضح أن المرضى الذين جرب عليهم بعضهم يمنيون وبعضهم من خارج اليمن.

وأشار إلى أن دراسات تجرى حاليا لمعرفة هل تعود الفيروسات المسببة للمرضى في حالة توقف العلاج، "لأن الفيروس قد يختفي في الدم ويكون موجودا بالأنسجة" وهذا باعتقاده ما يدلل على أن الدواء قد يستلزم أخذه مدى الحياة.
http://www.aljazeera.net/NR/exeres/9...19F336F546.htm
قديم 23-11-2005
P i X e L
GUST

t16

غلاباوى يعوى والقافلة تسير

www.christianitytoday.com

www.muslimsforjesus.org

www.jesus-is-lord.com

www.jesus-is-lord.com/islam.htm

آخر تعديل بواسطة P i X e L ، 23-11-2005 الساعة 10:53 AM
الرد مع إقتباس
قديم 23-11-2005
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
cold

إقتباس:
طالما الموضوع فية مواقع .... نحب برضة نشارك يعنى

[

وابقوا اتشطروا على المواقع دي قبل ما تتشطروا على المواقع الاسلامية

يا ترى يا غلباوى مراتك تعرف المواقع القذرة اللى بتدخلها دى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا ترى انت من المسلمين اللى بيدخلوا مواقع جنسيه زباله وتفضل على النت تدور وتبحت وترهق جوجل وياهوو فى التدوير على المواقع السافله دى

والاهم مش قبل ماتحط الكلام بالنص ليه مش راعيت ان المنتدى فيه ستات وبنات وانه مش من الاخلاق والادب انك تحط الكلام ده هنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وياترى انت ترضى مراتك تقرا الكلام ده او اختك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وهل يا غلباوى وصلت لهذا الحد من الاسفاف لدرجه انك تنقل كلام ناس سفله حتى لو مسيحين ؟؟؟؟؟؟؟؟

مش عارفه بس بامانه نزلت من نظرى تانى يا غلباوى وحزينه لكده لان فى وقت كنت افتكرت ان اسلوب حوارك اتغير ووصلنا لنقطه تلاقى وهى الاحترام المتبادل مهما اختلفت الاراء

مع كل الاسف
الرد مع إقتباس
قديم 23-11-2005
masri40 masri40 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
masri40 is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Mrs 2ana 7or
يا ترى يا غلباوى مراتك تعرف المواقع القذرة اللى بتدخلها دى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وياترى انت ترضى مراتك تقرا الكلام ده او اختك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وهل يا غلباوى وصلت لهذا الحد من الاسفاف لدرجه انك تنقل كلام ناس سفله حتى لو مسيحين
1- اللى بينقله من ملحدين
2- الكلام اللى فيها لن يكون بحجم الاسفاف الموجود فى الأحاديث وقرآن جنة الحور العاهرات
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
واضح انكم زعلتوا اوي من المكتوب رغم انى مش جايب حاجة من عندي .. وعلى رأي المثل ( دود المش منه فية ) المواقع موجودة ومش من تأليفي .. وبعدين انا اش عرفنى ان الصلاة المنقولة دي قلة ادب وتزعلكم كدة .... مش يمكن تكون زي نشيد الانشاد او زي اهوليبا واهوليا والكلام المكتوب دة له معانى سامية ابعد من ان العامة والدهماء امثالي يفهمومها ؟!!!!!!!

امركم غريب اوي .. بتحكموا على مش من دينكم انه يفرق بين حاجة زي دي وحاجة زي دي
فعلا منتهي التناااااااااااااااااااااااااااااااااااقض ...

تحياتي
للرفع مرة اخري عشان اللى مفهمش كلامي يحاول يفهمة تانى .............
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
[COLOR="Red"
تحذير أخير لك ياسيد غلباوى بعدم وضع هذه السفالات مرة أخرى
فعندما تنقل مايكتبه الملحدون مما يسخر من السيد المسيح ( نبى الله حسب إيمانكم) أو السيدة العذراء والذى يحض قرآنك ومحمدك على الإيمان بهم وإحترامهم فأنت بذلك تناقض تعاليم دينك ومحمدك وسوف تعتبر كافرا وزنديقا وفد يكون مصيرك الموت ومعاناة عذاب القبر والثعبان الأقرع
[/COLOR]

الادمن الخفي الذي لا يراه احد والمدعو اللات ,,, اولا يا عزيزي لا احب لهجة التهديد او التحذير نهائيا فلا تكررها مرة اخري ... واما ان تقول لي ( اخر تحذير ) فسيكون يقينى انك ستموتقريبا ولن تستطيع ان تحذرني مرة اخري .... ارجو ان يكون كلامي واضح ..

ثانيا وهذا هو الاهم .. انا لم اضع مواقع اسلامية او مواقع وهابية ... انا فقط وضعت بعض المواقع الاجنبية ردا على بعض المواقع المذكورة اعلاه .. واعتقد انها ليست جريمة
فالمعاملة بالمثل ..... اما موضوع الصلاة التى نقلتها من الموقع لو لاحظت يا عزيزي اننى علقت عليها بقولي (( شوفي دي وفهموني دة يعنى اية ))

هل المفترض لي ان اعرف الفرق - وانا مسلم - الايات الجنسية والغير جنسية بالانجيل ....
عندما تكلمنا ببساطة عن اهوليبا واهوليا كرموز جنسية بحتة .. افادنى المختصين بانها ترمز لمدينتين ........ الخ
وبالتالي كنت احب ان اجد تفسيرا لتلك الصلاة .. فقد يكون لها ايضا تفسير مشابه واسلوب رمزي اخري اعجز عن فهمة .. ولذا علقت بقولي (( شوفي دي وفهموني دة يعنى اية ))

ياتري فهمت ولا اعيد من الاول وجديد ...

نقطة اخري هامة انا مسلم وكنت ولازلت وسأظل احترم السيدة مريم العذراء لانها من نساء اهل الجنة ومكرمة في الاسلام كما هي مكرمة في المسيحية .. ولا اعتقد انه يمكن ان اذكرها بشر او امر سيء .. انا فقط أردت ان افهم .... هل تلك هي خطيئتي ؟!!

تحياتي وتقديري
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road
غلاباوي جرالك ايه النهارده انت اتغيرت خالص سيبك من الموضوع و اللنكات و التعليق الدي حدف - انت بتهدد و بالقتل يا غلاباوي - و بتحدر من ان الادمن يحدرك ايه الفجر ده

يا تري ده كلامك و هي تعليمات و لا ايه -- و كلام في سرك ان اغلب الادمن اللي انت

تعرفهم و بتهددهم بيتكلموا في حقك كويس قوي قوي و هما ليهم فضل كبير عليك لوجودك

و تقبل الناس اليك و الادمنز دول بيحبوك قوي -- لكن ده جزاء رد الجميل و المعروف

و لكن يمكن ده يكون تمثليه لخروجك من المنتدي و تكون خلصت دورك و مهمتك و تسعي

للطرد و كان المشرفين هما اللي طردوك و لكن هدا مش مهم لنا

فاعتقد انت تجرئت و تطاولت بالتهديد و هدا يعاقب عليه القانون يا باشا

و1 انت ايضا لا تضمن حياتك ليوم واحد علي الارض لان هناك من يري كل شيئ

و هو ضابط كل شيئ - 2 ادا حدث اي شيئ لاي ادمن تكون انت ورائه فانتظر انت ايضا عقابك يا باشا و لا تعتقد اننا لا ديه لنا

فتعقل و عود لصوابك و احتفظ بالقناع الزائف افضل
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
CrocodileTearz CrocodileTearz غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
CrocodileTearz is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة الخواجه
غلاباوي جرالك ايه النهارده انت اتغيرت خالص سيبك من الموضوع و اللنكات و التعليق الدي حدف - انت بتهدد و بالقتل يا غلاباوي - و بتحدر من ان الادمن يحدرك ايه الفجر ده

يا تري ده كلامك و هي تعليمات و لا ايه -- و كلام في سرك ان اغلب الادمن اللي انت

تعرفهم و بتهددهم بيتكلموا في حقك كويس قوي قوي و هما ليهم فضل كبير عليك لوجودك

و تقبل الناس اليك و الادمنز دول بيحبوك قوي -- لكن ده جزاء رد الجميل و المعروف

و لكن يمكن ده يكون تمثليه لخروجك من المنتدي و تكون خلصت دورك و مهمتك و تسعي

للطرد و كان المشرفين هما اللي طردوك و لكن هدا مش مهم لنا

فاعتقد انت تجرئت و تطاولت بالتهديد و هدا يعاقب عليه القانون يا باشا

و1 انت ايضا لا تضمن حياتك ليوم واحد علي الارض لان هناك من يري كل شيئ

و هو ضابط كل شيئ - 2 ادا حدث اي شيئ لاي ادمن تكون انت ورائه فانتظر انت ايضا عقابك يا باشا و لا تعتقد اننا لا ديه لنا

فتعقل و عود لصوابك و احتفظ بالقناع الزائف افضل

غالبا (والله اعلم) كما ذكر احد الاعضاء , ان غلباوى ماسك حاجة على الادمنز
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
P i X e L
GUST

إقتباس:
غالبا (والله اعلم) كما ذكر احد الاعضاء , ان غلباوى ماسك حاجة على الادمنز
بس الحاجة اللى ماسكها دى وحشة فى حق غلاباوى

البني ادم دة بيتتريق ويقول مش عارف يميز

ماشى يا غلاباوى
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
P i X e L
GUST

http://www.christ.com/Jesus/
الرد مع إقتباس
قديم 24-11-2005
غلاباوي
GUST

واضح انى لما بتكلم باللغة العربية الفصحي او بأسلوب بليغ الي حد ما الناس مش بتفهمنى بسهولة ......... انا مهددتش حد يا خواجة .. كل اللى قلتلة انا مش بحب اسلوب التهديد ولا التحذير ولا الكلام الفاضي دة .. لانى لو حاسس انى غلطان هتلم وهسكت احسن لكن ببساطة شايف انى على حق وخلي حد يقرأ المداخلة اللى فاتت دي ويقولي انت غلطان ويشرح لي غلطى اية ببساطة .....
اما موضوع تهديد بالقتل ,,, انا كل اللى قلتة اني مش بحب التهديد .. وكونه يقول اخر مرة احذرك يا غلاباوي ,,,, يبقي اكيد اخر مرة دي يبقي الراجل عارف انه تعبان وممكن يودع - الشر برة وبعيد يعنى- ودة اللى افهمة ... لكن اخر انذار وتحذير والكلام دة . لا طبعا
وصدقنى يا خواجة وافهم كلامي كويس ... انا راجل حريص جدا على لسانى وانا بتكلم وعارف اد ما في ناس بتحترمنى وتقدرني في ناس نفسها اخرج مطرود من المنتدي ... انا شخصيا حابب المكان جدا والاشخاص جدا بغض النظر عن اي شيء ....

وللمرة الاخيرة .. انا لا اهدد ولا احذر ولا احاول استعمال اي نوع من انواع الضغط او التهديد .. ولكن اتناقش بطريقة عقلية بحتة ... وللعلم وحتى الان لم يرد احد علي مداخلتى بطريقة مهذبة وموضوعية محترمة ...................
تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 26-11-2005
Allat Allat غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Aug 2005
Allat is on a distinguished road
إقتباس:
الادمن الخفي الذي لا يراه احد والمدعو اللات ,,, اولا يا عزيزي لا احب لهجة التهديد او التحذير نهائيا فلا تكررها مرة اخري ... واما ان تقول لي ( اخر تحذير ) فسيكون يقينى انك ستموت قريبا ولن تستطيع ان تحذرني مرة اخري .... ارجو ان يكون كلامي واضح ..
أولا : أعتقد ياسيد غلباوى أننى تكلمت معك بكل إحترام وأدعوك بلقب السيد غلباوى ولم أقل المدعو غلباوى لذلك أظن أن من البديهى والمتوقع هو الإحترام المتبادل
أليس كذلك ياسيد غلباوى ؟؟؟؟

ثانيا: لو رجعت إلى تحذيرى لك ستجد أنه خاص فقط بنقلك من مواقع الملحدين وإدعائك أنها مواقع لمسيحيين وذلك بحسب إعتقاد المسلمين الخاطئ أن كل من هو غربى فهو مسيحى
إقتباس:
تحذير أخير لك ياسيد غلباوى بعدم وضع هذه السفالات مرة أخرى
فعندما تنقل مايكتبه الملحدون مما يسخر من السيد المسيح ( نبى الله حسب إيمانكم) أو السيدة العذراء والذى يحض قرآنك ومحمدك على الإيمان بهم وإحترامهم فأنت بذلك تناقض تعاليم دينك ومحمدك وسوف تعتبر كافرا وزنديقا وفد يكون مصيرك الموت ومعاناة عذاب القبر والثعبان الأقرع
وأعتقد أنك تعلم تماما سفالة الكلمات التى نقلتها من هذا الموقع ... فأنت تفهم اللغة الإنجليزية جيدا ... ومن الواضح أنك وضعتها هنا عن قصد وبسوء نية إلا أذا أثبتت العكس بالطبع

وقولى لك أنه آخر تحذير لك بهذا النقل لأننا سبق وأفهمناك أن هذا المواقع لملحدين وبها مايسئ للسيد المسيح الذى تؤمن به أنت به كنبى .. ومع ذلك تصر على النقل منها .. فهل هذا يعنى أنك إنسان عنيد أم أنك لاتريد الفهم؟؟؟

أما قولك أننى سأموت قريبا فأنا لن أعتبر ذلك كتهديد لى وسأتقبل تفسيرك لها
فكلنا مجرد زوار على هذه الأرض وسنموت جميعا ولكن الذكى هو من يعرف أين سيذهب بعد الموت ويؤسفنى أن أقول لك أنك تسير فى الطريق الخاطئ فمحمد الذى تتبعه يرقد حاليا فى حضرة من أرسله وهو الشيطان الرجيم

وأنا أرجو لك كل الخير وأتمنى لك أن تفوق من هذا الوهم الإسلامى قبل فوات الآوان ......

رغم أننى على يقين أنك ستعاند كالعادة ولن تحاول الفهم

آخر تعديل بواسطة Allat ، 26-11-2005 الساعة 04:06 AM
الرد مع إقتباس
قديم 26-11-2005
Mike1 Mike1 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Nov 2003
Mike1 is on a distinguished road

لماذا تستعجبون من هذا الغلاباوي وامثاله يا اعزائي !!!!! دعوني افكركم ببعض كلامي :

http://www.copts.net/forum/showthread.php?t=9092&page=3

لا ننسي ايضا ان عمليه غسل عقولهم تبدء وهم في بطون امهاتهم فنحن نعلم جميعا ان العلم الطبي قد اثبت ان الجنين يسمع ويتئثر بالاصوات المختلفه وهو في بطن الام, والكل يعلم صويت مكرفونات الجوامع من الفجر حتي العشاء , ثم يقراء القران بصوت عالي في اذونهم بعد الولاده مباشره , ثم يسمعون القران في كل مكان في البيوت والشوارع والمحلات والسيارات والاوتوبيسات والمقاهي والراديو والتلفاز , يوميا و طول حياتهم , والصلاه بنفس الطريقه ونفس الحركات 5 مرات يوميا , كما نعلم قوه التئثير الجماعي علي الفرد ,
النتيجه :نوع من تنويم مغنطيسي دائم

لا تستعجبوا اذا لما نتناقش معا حد , ويبدء يقتنع و اقواله وتصرفاته تظهر هذا وكل شيئ تمام وبعد يوم ولا يومين هوبااااااا يرجع لكلامه وطرقه القديمه بعد حقنه (جرعه) من الكلام اعلاه
!
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة