تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 25-04-2007
ماجد منيب ماجد منيب غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2005
ماجد منيب is on a distinguished road
أعزائي الخواجة وشريف..
تحية عطرة..
سارد عليكم خلال يومين .. ويمكن الليلة لو لقيت وقت.. صدقوني مشغول جداً.. ولكن حاقول حاجة للخواجة.. السؤالين اللي أنت سألتهم أن مجاوبهم قبل كدة في مداخلات ومعاك أنت.. بس أنت ناسي.. والشئ الثاني .. إني ذكرت أنني أحمل تقدير خاص للبابا شنودة والذي يعتبر نموذج طيب للتعايش ( إلا إذا كان بيلجأ للتقية) وطبعاً ده لا يمكن لأن التقية لشيعة المسلمين فقط.
خالص تقديري.
أخوكم ماجد
الرد مع إقتباس
قديم 25-04-2007
Registered User

أعزائي الخواجة وشريف
طبعاً بعد التحية وشكركم وشعوري بالامتنان لحواركم المتحضر جداً والذي يجعلني راغباً في الحوار معكم ومعذرة للتأخير.. ولكن لكم أن تصدقوا أنني في الثلاث أيام الأخيرة لم أنم أكثر من 10 ساعات ( متفرقين) من ضغط العمل.
لم أهاجم المسيحيين ولن أهاجمهم ولكن المشكلة الأساسية إن رياح الإرهاب التي هبت على مسملي مصر ( وهم أقلية محدودة)أصبح يوازيها في نفس الوقت رياح التغريب (من الغرب) والأوربة(من أوربا) والتصهين ( من الصهيونية)، والإثنين في خط موازي..
سأتجرد من رؤيتي الإسلامية وسأنظر نظرة مجردة للأمور.. هل هناك سويدي يهلل أن الدنمارك امتلكت سلاح معين ويخشى أن بلاده تمتلكه خوفاً على الدنمارك من بلاده.. لا يمكن ولو أعرب عن وجهة نظره هذه بصراحة الله أعلم إيه اللي حيحصل.. مع إن السويد والدنمارك محافظتين مش دولتين.. من حيث التقارب..
أنا كواحد عاصرت حروب 56، و67، و73 لا يمكن حاصفى لإسرائيل.. لا يمكن حانسى الشهداء، ويمكن الجيل الجديد اللي ماعاصرش الحروب يمكن ينسى..ولكن لدرجة أنه يتمنى إن إسرائيل تمتلك السلاح وبلده لأ.. أي منطق يقبل هذا إلا الخيانة أو الجنون..
رأيت في هذا المنتدى من ينادي بدولة للأقباط ( الأخ العزيز المفدي) ورأيت من يحرض على التظاهر والثورة ( الأخ العزيز الخواجة) ورأيت من يقف مع الدنمارك في تطاول صحافتها على الحبيب المصطفى( صلى الله عليه وسلم)( شريف)، ورأيت من ينادي بتنظيمات قبطية مسلحة.. وأعتبرت كل هذا مادة للنقاش.. ولم أتهم أحد.. أما من يؤيد امتلاك إسرائيل للسلاح ومصر لأ لأن مصر عربان همج لا أمان لهم.. ولكن إسرائيل يجب أن تحمي نفسها ب 200 رأس نووي وبتفتيت العظام و بهدم البيوت و... و... شئ أصبح كثير ويجب وقف التغلغل السرطاني للتغريب والأوربة والتصهين لمسيحي الشرق.. لأنه أصبح خطره لا يقل عن خطر القاعدة ( اللي أنت عارف أنني لا يمكن أؤيدهم)، أما الإخوان فسبق أن ذكرت أنني أختلف معهم في أمور كثيرة منها طظ في مصر.. ولكن ذكرت إن طه حسين قال لو تعارض إسلامي مع فرعونيتي لنبذت إسلامي.. ولكن بالنسبة لي العكس.. وربنا مايجيب تعارض..
الشئ الأخطر دلوقت إن التطرف أصبح سمة غالبة في كل شئ وكل أنماط حياتنا وليس في الإسلام فقط،حتى وصلنا لتأييد دولة تحلم باحتلال نصف مصر ولو بعد حين( من النيل إلى الفرات).. إلى أين.. عفوا ياخواجة أنت وشريف إحنا مش عايشين في مصر ولا محتاجنها ولكنها في دمنا وأعتقد إن كلنا شجعنا الأهلي أمام برشلونة أمس حتى بعد الهدف الرابع.. لايمكن ننسى نشأتنا. زويل وهو بيستلم الجائزة وعزفوا السلام الوطني الامريكي أبرز هويته المصرية.. أتذكر في كأس العالم 94.. مشجع أمريكي ( من أصل مكسيكي) كان بيشجع المكسيك وقال أنا أمريكي أحب أمريكا ولكن لا يمكن أنسى الجذور المكسيك.. وإحنا نهلل للي قتلوا 39 ألف شهيد مننا ( منهم 4000 مسيحي حسب النسبة والتناسب) نهلل لاصحاب جرائم مدرسة بحر البقر ومصنع أبو زعبل.. شئ لا يعقل. مش عارف أقول إيه تاني ...حاجة واحدة عايز أؤكد لكم إن التقية عند الشيعة وليس السنة.. وزعلت من الخواجة جداً ( الزعل على قد العشم) لما لوح بيها..
أخوكم ماجد
ملحوظة: رجاء لمن يعشق التطاول أن يوفر مجهوده لإني مش حارد عليه...
الرد مع إقتباس
قديم 26-04-2007
El-Basha El-Basha غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
El-Basha is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ماجد منيب مشاهدة مشاركة

رأيت في هذا المنتدى من ينادي بدولة للأقباط ( الأخ العزيز المفدي) ورأيت من يحرض على التظاهر والثورة ( الأخ العزيز الخواجة) ورأيت من يقف مع الدنمارك في تطاول صحافتها على الحبيب المصطفى( صلى الله عليه وسلم)( شريف)، ورأيت من ينادي بتنظيمات قبطية مسلحة.. وأعتبرت كل هذا مادة للنقاش..
عزيزي ماجد
انا اعلم انك مشغول و تحركاتك واسفارك كثيره... كان الرب في عونك

احب اوضح ان كل الأعضاء الذين ذكرت اسمائهم لا يقلوا حبا او وطنيه لمصر عنك وان الدافع الأساسى من الحوار هو اصلاح مايمكن أصلاحه قبل فوات الأوان...انا عن نفسي نفسي مصر المتعلمه الحضاريه بتاعت زمان

انا اعتقد انك فاهم ده كويس ...بس ماكانش واضح في تعليقك...كان نفسى ان تذكر من ضمن الأمثله الدكتور العملاق المصري ...فخر المصرين د. مجدي يعقوب ..بس انا عارف وفاهم انك لم تقصد ان تعدد كل المصرين الناجحين وانه ليس المقصود المسلمين الناجحين فقط...

حبيبي انت تقول
إقتباس:
ماجد منيب
ورأيت من يقف مع الدنمارك في تطاول صحافتها على الحبيب المصطفى( صلى الله عليه وسلم)( شريف)
....اعتقد انك قد اساءت فهم ماكتبته فأنا أؤيد حريه الرأي والتعبير و لكني لأوافق أي أهانه لأي رموز دينيه...ارحب باى حوار لكن... رد الفعل الغير مبرر من المسلمين و أذدواجيه ردود الأفعال التى ترحب بأهانه السيد المسيح و التلاميذ و الرسل والأنجيل الخ..الخ بشكل يومي في المساجد والتلفزيون...ده مش حوار ديني انا عارف بس توضيح لابد منه...

نرجع لموضوعنا...

علي فكره بالنسبه للاقباط المهجر بيحاولوا تحسين الوضع المصري عارف ليه علشان أخواتنا واهلينا في مصر وكمان علشان اقباط كثير بالخارج لهم اعمال ومصالح في مصر
...وانا لي بعض الأستثمارات الصغيره في مصر ويهمني استقرار الأوضاع في مصر...احنا فى الخارج... بس اكثر وطنيه من طز.. وبنعمل لخير مصر وأهلها كلهم مسيحين ومسلمين .

الشريف والسعد والريان .... سرقوا الشعب بأسم الدين وهربوا علي الغرب... مش علي السعوديه... اعتقد انك معى في هذه النقطه.

ذي ماقلت قبل كده ياريت ان نملك من العلم والأقتصاد ... ما يجعلنا ننتج اسلحه كيماويه و ذريه... ولكن بعد ان نحل مشاكل الجوع والبطاله في بلد نايمه في بحور الجهل والانشغال بخطف البنات و اصدار الفتاوي بسبب وبدون سبب.....تنظر للدين قبل الكفائه

يكون عندنا سلاح للدفاع عن بلدنا.. اه ..مش للهجوم و الأنتقام ...دى وجه نظري وانا احترم وجه نظرك واحترم وجه نظرعمانؤيل و kotomoto

...وشكرا للاحترامك وجديه المناقشه من واقع حبك لمصر.. هو ده العشم برده...ومحسوبك اهلاوي قديم ...من ايام الخطيب وزيزو وشطه و مصطفي عبده وهديكوتي...فاكر المدرب ده..

اخوك الباشا
الرد مع إقتباس
قديم 26-04-2007
Geo1950 Geo1950 غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Nov 2005
Geo1950 is on a distinguished road
إقتباس:
نهلل لاصحاب جرائم مدرسة بحر البقر ومصنع أبو زعبل.. شئ لا يعقل. مش عارف أقول إيه تاني ...حاجة واحدة عايز أؤكد لكم إن التقية عند الشيعة وليس السنة.. وزعلت من الخواجة جداً ( الزعل على قد العشم) لما لوح بيها..
أخوكم ماجد
اخ ماجد
مدرسة بحر البقرومصنع ابو زعبل اضربوا بعد عبد الناصر حط اسلحة ومعدات عسكرية جوة المصنع والمدرسة (مدانين كدروع بشرية) علشان اسرائل مدمرش هذه المعدات. واسرائيل لم تضرب هذه الاماكن الا بعد عدة انذارات.
المدرسة اللي كنت فيها كان محطوط جواها معدات رادارات وبعد ضرب مدرسة بحر البقر تم سحب هذه المعدات. (ارجو ان احنا مندفنش راسنا في الرمل ونحلل كل حاجة لنفسنا ونحرمها على غيرنا)

سلامي للجميع
الرد مع إقتباس
قديم 26-04-2007
Registered User

[b]الأخ العزيز شريف ..
لي تعليق صغير إلى أن يجمعنا حوار طويل إنشاء الله..
بالنسبة لجيل الخطيب ومصطفى عبده .. ده جيل جديد بالنسبة لي .. وأول جيل كروي وعيت عليه جيل صالح سليم ورفعت الفناجيلي وعادل هيكل.. وكنت باحضر المباريات ولكن آخر مباراه كانت الإسماعيلي والإنجلبير في عام 70 بعني ما يقرب من 40 عام بالتقريب.. وكنت حاموت من الزحمة ولا أنسى هذه المباراة لأنها كانت فيها إعادة للأمل للشعب المصري بعد النكسة.. اللي عيشتنا .. طفوا النور.. وبناء الجدران أمام المنازل.. ودهان الزجاج بالأزرق.. وشرب الشاي بالعسل(لنقص السكر)، وتصنيع الصابون في البيت( عشان أزمة الصابون) كلنا مسيحيين ومسلمين..
عموما أناماشفتش غير 15 دقيقة من مباراة الأهلي وبرشلونة برغم كان نفسي أشوفها جداً ولكن لماقلت شفناها وشجعنا كنت أعني المسيحيين والمسلمين من الداخل والخارج.. أما هيديكوتي..ماحدش يقد رينساه.. فاكر .. قاعدين ليه ماتقوموا تروحوا.. ثلاث سنين والدوري في مطرحه.. أيام.. ربنا يعودها ( زمن الوئام بين المسيحيين والمسلمين) ياريت مايكونش ولى..
أخوك ماجد
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
El-Basha El-Basha غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: Mar 2006
El-Basha is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Geo1950 مشاهدة مشاركة
اخ ماجد
مدرسة بحر البقرومصنع ابو زعبل اضربوا بعد عبد الناصر حط اسلحة ومعدات عسكرية جوة المصنع والمدرسة (مدانين كدروع بشرية) علشان اسرائل مدمرش هذه المعدات. واسرائيل لم تضرب هذه الاماكن الا بعد عدة انذارات.
المدرسة اللي كنت فيها كان محطوط جواها معدات رادارات وبعد ضرب مدرسة بحر البقر تم سحب هذه المعدات. (ارجو ان احنا مندفنش راسنا في الرمل ونحلل كل حاجة لنفسنا ونحرمها على غيرنا)

سلامي للجميع
شكرا استاذ Geo1950; علي المعلومه دي أول مره أعرف الحكايه دي
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
anton anwar anton anwar غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Apr 2007
anton anwar is on a distinguished road
مصر لازم تقبل الاتفاقيه حتي لو لم توقعها اسراءيل ولو لم توقع مصر لا يمكنها إمتلاك سلاح كيماوي لأن أسراءيل مش حتسمح بكدة
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
Registered User

الإخوة الأعزاء..
تحية عطرة لكم جميعاً وأخص بالذكركل من إحترم الحوار..
لي بعض التعاليق يجب أن يتسع صدركم لها..
أنتم ترفضون الدولة الدينية.. وهذا شأنكم.. ولكن أليس إسرائيل دولة دينية؟
الشئ الثاني.. إسرائيل لا يخدم في جيشها إلا اليهودي والدرزي( الدرزي غير مسلم)، أما المسيحيين والمسلمين لا يخدموا..
إسرائيل أصبحت تسمح ولا تسمح .. فهي دولة عظمى الآن .. وسبحان العاطي..
مصنع أبو زعبل.. ومدرسة بحر البقر إضربوا عشان تخزين السلاح.. طيب ليه ماضربهمش في توقيت يكون العمال والطلبة مش موجودين.. واللي خلاهم يفضوا مبنى الأمم التجاري من اليهود .. يوم الضربة الهمجية المشئومة إياها.. أظنهم برضه كانوا قادرين يخلوا الضرب يوم الجمعة .. واللي من جيلي حيفتكر منظر الضحايا من الأطفال في التليفزيون.. وأغنية الدرس أنتهى لموا الكراريس( لشادية ومن تأليف صلاح جاهين)
إذا كنا مصريين لمن ننحاز لمصر.. أم لدولة تحلم بإحتلال نصف أرض مصر؟؟ عجيب وهل الأقباط في طريقهم أنهم يبقوا جيتو منفصل عن الشعب المصري.. مثل اليهود لما كانوا مسميين نفسهم الجالية الإسرائيلية في مصر.. أتمنى أن يكون الأمر غير ذلك إن شاء الله..
كلمة لشريف.. على فكرة أنا كنت فاكرك شاب صغير.. لكن طلعت كبير وقلبك شباب زي حالاتي.. أنا بافتخر بمجدي يعقوب( سفير الطب المصري) وبافتخر ببطرس غالي ( سفير الدبلوماسية المصرية)، وبافتخر بأي مصري ولائه وانتمائه لمصر.. وبافتخر بأي مصري.. سواء كان مسيحي أو مسلم..
الخواجة باقوله.. لم أكن عنصرياً في مداخلتي. بل كنت وطنياً .. ولكني حتى الآن لم أجد أحد من أعضاء المنتدى .. يقول أنا أتمنى إن مصر اللي تملك السلاح . مش إسرائيل .. وباقوله أنا حللت الموضوع من خلال نظرة مجردة مش إسلامية.. وبرضه لقينا لا يمكن قبول منطق أن يفضل مواطن دولة أخرى على وطنه.. حتى لو كانت صديقة.. ويقول أنها بتحمي نفسها من بلاده.. ولاإيه؟؟؟
هناك من قال إن الإسلام لما ينتهي حيسود السلام( هل المسلمين كانوا وراء الحرب العالمية الأولى والثانية.. هل المسلمين هم اللي أتوا بالشيوعية.. والفاشية.. والنازية.. وكل المذاهب السياسية البالية اللي أشعلت نيران الحروب والأحقاد في العالم.. أنت عارفين الإجابة..
خالص تحياتي، وشكراً لحسن حواركم..
أخوكم في الوطن
ماجد..
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
Registered User

كلمة للأخ شريف.. ذكرت إن إحنا المسلمين أهانا المسيح أو المسيحية.. وأحب أن أوضح.. لا يمكن مسلم يهين المسيح عليه السلام.. وقدسيته عندنا لا تقل عن قدسيته عندكم..بل إهانة المسيح فيها كفر بالإسلام..
الشئ الثاني.. أرشح لك الأفلام التالية لتعرف من الذي يهين المسيح..
الكل على نفسه والرب ضد الجميع ( إخراج فاسبندر) فيلم ألماني
سقوط الآلهة بطولة برت لانكستر وإخراج فليني ( إيطالي)
أحدب نوتردام ( النسخة الفرنسي)
أحد هذه الأفلام.. صور القس شاذ، والحاخم في سوق للدعارة يبحث عن عاهرة..
أعتقد لو إن دولة إسلامية أنتجت فيلم بهذا المفهوم.. كانت الحرب العالمية الثالثة قامت.. ..
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
الخواجه الخواجه غير متصل
Moderator

تاريخ التّسجيل: May 2005
الخواجه is on a distinguished road

عزيزي ماجد .. حاول ان تقراء مشاركاتي في هذا الموضوع مره اخري انا لم اكتب اي كلمة حول امتلاك

مصر او اسرائيل او توقيع مصر من عدمه . لقد رديت عليك في جزئيه من ردك وهي تمنياتك بمزيد

من الاضطهاد و الظلمه علي الشعب القبطي المصري الاصيل . هذا اولا ... ثانيا لم و لن يكون هناك

اي فئه او طائفه او جماعة او قطاع من الشعب المصري باخلاص و تفاني و محبة لمصر مثل اقباطها

ثالثا .. ما تقرائه هنا من افكار و اراء تمثل صاحب كل منها و ايضا ان كان هناك بعض التهور و التسرع

دون تفكير و تعقل من بعض الاخوه الاعضاء الاقباط فهو ناتج عن سنين من الكبت و الظلم و رفض الاخر

و قناعته و انتمائه ناتج عن الاضطهاد لنا في بلدنا الام . و قبل ان تسأل الضحيه عن سبب تطرف افكاره

و رفضه للاخر .. اسأل الجاني و الظالم و المتحكم . ااسأل الاغلبيه لما الكره و الظلم و الاضطهاد لنا

ما تراه هنا هو رد فعل طبيعي لما يلقاه هذا الشعب من اخوانك في الاسلام .. لقد قرائت لك عن مقوله

للاخ المفدي ببلد قبطي و عن شخصي بالاثاره و التظاهر . و اعتقد انك تريد الحجر علي افكارنا

و تريد لنا ان نتبع ما تمليه علينا ارادتكم فقط . و الخروج علي ما تعتقدون به هو خيانه و تطرف

نعود للموضوع الاساسي ... انا شخصيا ارفض و بشده انتشار او تسليح اي دوله علي المستوي العالمي بأي

سلاح فتاك سواء كيمائي او نووي .لابد ان نكون دوله راعيه و مؤسسه للعدل و السلام و الامن العالمي

و الاقليمي . و لا ندخل في اي سباق للتسلح و انفاق و اهدار طاقات البلد وراء الخراب و الوهم و الدمار

لمصرنا و البشريه .(( طوبي لصانعي السلام لأنهم ابناء الرب يدعون )) . فنحن لابد ان نكون دولة سلام

و راعيه له . ليس لدينا اي كراهيه او عداء عقائدي او نفسي لاي دوله او شعب .و لكننا شفينا من ( التروما )

و غسيل المخ للعقليه القبطيه التي كانت واقعه تحت الاعلام الناصري القومي العروبي الفارغ

ليس لنا اي انتماء عروبي او قومجي و بالتالي اسلامي . انتمائنا مصر و لمصر فقط . لا نعاني من عقدة اليهودي

او الدوله اليهوديه و لا يهمنا الصراع العربي او الفلسطيني اليهودي .و نتمني للجميع العيش في سلام

و لن اكون مبالغ ان قلت لك . هل تريدون لمصر التقدم و الرخاء ؟؟؟ فيجب عليكم مشاركة الاقباط في حكمها

عليكم بالعمل علي ذلك لان الشعب القطبي ان كان مشارك في كل شيئ سوف تحصدون النتائج

لقد حكمتم منذ 1400 عام و ما النتيجه . هل تتخيل ان تحكم مصر بقبطي . هل لكم ان تخرجوا من نرجسيتكم

و غلاظة قلوبكم و تسعون احقاقا للعدل و الحق و المساواه السماح لنا بعلاج ما افسده الحكام ( المسلمون )

كلامي ليس موجه للاسلام كدين ولا للاسلام كمعتقد . ولكن للعقليه الاسلاميه الرافضه للاخر و التقلليل من شأنه

انا اعلم اننا . انت و انا علي التغيير من الوضع القائم ولكن علي الاقل عليك ان تتفهم الدوافع لكي تعذر النتائج

او تلتمس الاعذار لما تراه هنا لانا نتيجة تاريخ طويل لمعاناة شعب . ربما لم تراها او تحس بها ولكنها قائمه

لن اطيل عليك و شكرا علي حوارك و شكرا لعزيزي الفاضل الباشا

لنتعاون جميعا حتي تتغلب رسالة الحب و النور و الحياة علي ثقافة الكراهية و الظلم و الموت
الرد مع إقتباس
قديم 01-05-2007
paolo paolo غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Oct 2005
paolo is on a distinguished road
frag خلف خلاف!!

انا حقيقى مش قادر افهم الموضوع عن انضمام مصر لمعاهدة حظر الانتشار الكيماوى,فجأة اتقلبت لمناظرة بين مسلمين ومسحيين عن وطنيتهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حتى لغى الحوار مش قادرين عليها ,,,نعمل ايه يعنى نموت ونستريح؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟

الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2007
Geo1950 Geo1950 غير متصل
Registered User

إقتباس:
مصنع أبو زعبل.. ومدرسة بحر البقر إضربوا عشان تخزين السلاح.. طيب ليه ماضربهمش في توقيت يكون العمال والطلبة مش موجودين.. واللي خلاهم يفضوا مبنى الأمم التجاري من اليهود .. يوم الضربة الهمجية المشئومة إياها.. أظنهم برضه كانوا قادرين يخلوا الضرب يوم الجمعة .. واللي من جيلي حيفتكر منظر الضحايا من الأطفال في التليفزيون.. وأغنية الدرس أنتهى لموا الكراريس( لشادية ومن تأليف صلاح جاهين)
عزيزي ماجد انا لم اقل ان اسرائيل على حق ولكن يجب ان تعرف ان اسرائيل بتضرب المواقع اللي فيها عسكريون ولا يهما المدنين وده علشان احنا اتعودنا استغلال المدنين في الحماية خلفهم (دروع بشرية)، وشوف ايه اللي عمله صدام قبل حرب تحرير الكويت لما استعمل الاجانب كدروع وحسن نصر الله في قانا.
وبعدين انا مش مع ان مصر توقع اتفاقية حظر الاسلحة الكيماوية الا بعد توقيع اسرائيل على اتفاقية حظر انتشار الاسلحة النواوية.
بس لو الاخوان مسكوا الحكم في مصر قول علينا السلام.

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 03-05-2007 الساعة 02:44 PM السبب: توضيح الإقتباس
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2007
Geo1950 Geo1950 غير متصل
Registered User

الاخ ماجد
تعليق بسيط علشان مش ناوي اعلق تاني.

لما تيجي تتعامل مع اسرائيل تاكد انها حتتعامل معاك بنفس الطريقة - مش زي اوروبا وامريكا - حتتحامي في المدنين والاطفال، حتضرب لك المدنين والاطفال.

وده اللي انا عاوز اوصله لك.

آخر تعديل بواسطة Servant5 ، 03-05-2007 الساعة 02:45 PM السبب: larger font
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2007
Registered User

الخواجة .. كلمة سريعة.. راجع مداخلاتي.. وستجد أنني تصديت لمسلمين هنا شتموا المسيحيين.. وده يعكس أنني لاأقر أي نوع من الإضطهاد..
ذكرت من قبل هناك أحداث الكشح.. والزاوية الحمراء .. والعديسات.. ولا يوجد أحداث الزمالك وجارن سيتي ومصر الجديدة.. إذن العملية مش مسيحي ومسلم.. العملية هي غوغاء ومتحضرين..
الأخ جيو 1950.. حارد أنا فيما بعد.. حتى لو أنت مش حترد.. وشكراً لحسن حوارك
الرد مع إقتباس
قديم 02-05-2007
Registered User

الأخ بولو.. بعد الشر عليكم.. وربنا يخليكم لينا إخوان وأصدقاء وجيران.. ونتخانق ونتصالح .. ونلعن بعض ونتسامح.. ونكره بعض .. وبعدين ننسى ونصفى .. ودي طبيعة شعبنا الطيب.. شعب طيب ومتسامح..
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة