تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 03-07-2005
الصورة الرمزية لـ ezzzak
ezzzak ezzzak غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
ezzzak is on a distinguished road
خطوبه خطبيتي

انا بتكلم جد مش بهزر
انا اخدت بموبه كبيره
خطوبه خطبيتي بعد شهرين
دي تاني بومبه اخدها في حياتي
وانا اساسا مفكرتش في الارتباط غير مرتين
انا مش مصدق نفسي نهائي تبقي بينك وبين انسانه قصه حب ومتفقين علي كل حاجه
وفجائه تليفونك يرن وححبيبتك بتكلمك صوت خافت سامعه بالعافيه وبتقولك كل شيء نصيب
متفهمش اي كلمه من القيصده الي قلتها بعد كده الي استمرت تقريبا نص ساعه ان ماسك السماعه ومذهول اخر كلمه تسمعه انا خطوبتي في شهر 8
احنا مكنش في شيء رسمي بينا بس اهلي عارفين واهلها عارفين ان احنا عايزين بعد
بس كل الي معطلنا اشاء بسيطه كان فاضل عليها شهور وتنتهي ويبقي كل شيء تمام واتكلم رسمي
وبدون سابق انذار تلاقي الدنيا اتقلبت واتغيرت ليه الاسباب :......
1- عربيه حديثه وشيك
2-شقه 4غرف وفي شارع عمومي ومكان راقي جدا
3-فلوس رزم رزم
4-وظيفه مرموقه مع العريس الجديد في نفس الشركه
5-العريس المتحضر مبيقلش تلبسي ايه ومتلبسيش ايه دماغ يعني
اما العبد لله فا امكانيته .........
1-شقه جاري البحث عنها بس في مكان متوسط
2-فلوس
3-عربيه منين
4-وظيفه
5-مش ببطل تحكم

اما الميزه الوحيده الي موجوده هو اسم العائله فعندما اذكره فيخيء الجميع الظن بي ويعتقدو ان جيوبي المنتفخه هي رزم من النقود ولو عرفو الحقيقه لضربوني بالنعال
بس هما فهمين ان الزمان لم يتغير معي عائلتي (اجدادي ) لانهم مخدوعين ببعض المظاهر التي ليس لي فيها يد
وما عدت ادري شيء
اجيبوني ؟؟؟؟؟؟؟

آخر تعديل بواسطة ezzzak ، 03-07-2005 الساعة 07:33 PM
الرد مع إقتباس
قديم 03-07-2005
الصورة الرمزية لـ knowjesus_knowlove
knowjesus_knowlove knowjesus_knowlove غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: May 2003
knowjesus_knowlove is on a distinguished road

على الأقل خطوبه خطيبتك أحسن من زواج زوجتك...

أعرف واحد مسكين إسمه زيد بن حارثة...كان متجوز مش خاطب وبس زى حالاتك ..
جاءه رسول اللات الذى كان يملك الجمال والغنم والعبيد والنساء وأرغمه على طلاق زينب بنت جحش وتزوجها هو ....

هيييييييه اللى يشوف بلاوى الناس تهون عليه بلوته ياشيخ إيزاك....
يلا تعيش وتاخد غيرها ...

معلش مش مكتوبالك

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

" كن رجلا ولا تتبع خطواتي "
حمؤة بن أمونة

الرد مع إقتباس
قديم 03-07-2005
Shereef Shereef غير متصل
Registered User

Shereef is on a distinguished road
flower كل الاشياء تعمل معا للخير

صديقي الحبيب

مش عارف اقولك ايه لانى جرحى زي جرحك ويمكن أكبر بكتير
انت تعرف السبب اللى سبتك عشانه لكن انا بقالى من شهر اغسطس2003 وانا مدبوح ومش عارف سبب هي عملت معايا كدة ليه كل اللى على لسانها انى شاب كويس لكن لا انفع لها رغم انى كنت ومازالت مستعد اغير من نفسي عشانها ومفيش بنت مالية عينى الله يسامحها بقا دبحتنى بس انا مش زعلان منها لانى هفضل اصلى واصلى وفعلا انا من شايف غيرها
لكن يا صديقى انا عاوز اقولك كلمة
ثق تماما ان المر الذي اختاره الله لك افضل بكثير من العسل الذي تختاره لنفسك انا المفروض اقول الكلام ده لنفسي بس مش عارف
اخيرا ربنا معاك وهو قادر انه يعوضك

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 04-07-2005 الساعة 04:45 AM
الرد مع إقتباس
قديم 03-07-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

fanous2102 is on a distinguished road
بصوا بقي ياشباب
تجربه انا لي عدد في الليمون متجوز
بص صاحبكم واخد قبل كده بومبتين اللي هما
بس بقي صدقوني احسن زوجه لي هي اللي انا متجوزها دلوقت
فيه حاجات كتير قوي ربنا كان خافيها عني ..لكن لما عشت المستقبل عرفت وفهمت ان احسن
اختيار اللي ربنا مديهولي...كنت زيكم مدبوح....لكن صدقوني كنت باقول انا عايز مراتي
تكون من اختيار ربنا وده كان ايماني...انا مريت في حياتي بتجربه مؤلمه لكن مراتي هي اللي سندتني
واعادت لي التوازن الفكري و النفسي لاني بعد التجربه دي كنت زي المذهول زي اللي عايش لكن مش دريان باللي حواليه واحده واحده الامور اتحسنت
اوعوا تزعلوا وخلوا ثقتكم في اللي يعرف الايام الجايه فيها ايه...ربنا يداوي جروحكم
يجرح و يعصب...يضرب و يشفي
قديم 03-07-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2003
yaweeka is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة Shereef
صديقي الحبيب

مش عارف اقولك ايه لانى جرحى زي جرحك ويمكن أكبر بكتير
انت تعرف السبب اللى سبتك عشانه لكن انا بقالى من شهر اغسطس2003 وانا مدبوح ومش عارف سبب هي عملت معايا كدة ليه كل اللى على لسانها انى شاب كويس لكن لا انفع لها رغم انى كنت ومازالت مستعد اغير من نفسي عشانها ومفيش بنت مالية عينى الله يسامحها بقا دبحتنى بس انا مش زعلان منها لانى هفضل اصلى واصلى وفعلا انا من شايف غيرها
لكن يا صديقى انا عاوز اقولك كلمة
ثق تماما ان المر الذي اختاره الله لك افضل بكثير من العسل الذي تختاره لنفسك انا المفروض اقول الكلام ده لنفسي بس مش عارف
اخيرا ربنا معاك وهو قادر انه يعوضك
شريف ناجى
بص يا عم شريف
دبحتك مين يا عم اشكر ربنا
اللى بيعمل كدة (ينهى العلاقة بدون أسباب)
ده حاجة من اتنين : يا اما بنت مترددة وكان عاجبها موضوع الحب واول ما دخل الموضوع فى الجد خافت واترعبت وقالت انا اهرب من الموضوع ده احسن لى

يا اما: فيه واحد تانى ظهر فى الصورة وبدأت تفكر بعقلها مش بقلبها وحسبتها بالورقة والقلم زى ما عملت خطيبة ezzzak

فى الحالتين: اللى ينساك انساه وكبر دماغك
البنات كتير يا عم ، وصدقنى افتح قلبك للى حواليك ها تلاقى كتير بنات ناس بس انت ما تقفلهاش اوى يعنى وبطل تعيش فى الدراما والنكد وبدل ما تجلد ذاتك و تشغل نفسك بالتفكير فى سبب تركها لك وازاى كانت هى الوحيدة اللى مالية عليك الدنيا فكر فى الندالة بتاعتها وازاى سابتك بدون ما يكون عندها الشجاعة انها تواجهك بالاسباب
الرد مع إقتباس
قديم 03-07-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

ويا ريت بالمرة تباركوا لى
بس نص نص

يمكن اخطب قريب

بس انا بصراحة اللى متردد
اصلى متهيألى بحب 2

واحدة عشان دماغها شغال على طول وعاملة زى ما تكون توأم روحى وبتقرا افكارى وانا على بعد 10 الاف كيلو حتى

والتانية عشان ملاك من السما بمعنى الكلمة فى رقتها وحنانها واخلاقها
ملاك فعلا ، بس هدوءها بيعمل لى كالوا فى دماغى

طيب تتجوز مين يا ويكا تتجوز مين ياويكا

و بصراحة محتار اخطب مين
فوصلت لحل حلو عشان ما ازعلش حد
ها اخطب واحدة واتجوز التانية

الرد مع إقتباس
قديم 04-07-2005
الصورة الرمزية لـ fanous2102
fanous2102 fanous2102 غير متصل
Gold User

fanous2102 is on a distinguished road
اوع ياويكا تخطب واحده ماتفهمش الا في حله البطاطس اللي في الفرن
وحاسب من البمب
و ياللا بقي عايزين نفرح فيك
قديم 04-07-2005
mena_hot mena_hot غير متصل
Registered User

mena_hot is on a distinguished road
ولايهمك يا عم ايزاك اللي ينساك انساه واللي يهواك اهواه
الرد مع إقتباس
قديم 08-06-2011
mimo_mhs mimo_mhs غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jun 2011
mimo_mhs is on a distinguished road
مشاركة: خطوبه خطبيتي

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة knowjesus_knowlove مشاهدة مشاركة

)hayp) )hayp) )hayp) )hayp)

على الأقل خطوبه خطيبتك أحسن من زواج زوجتك...

أعرف واحد مسكين إسمه زيد بن حارثة...كان متجوز مش خاطب وبس زى حالاتك ..
جاءه رسول اللات الذى كان يملك الجمال والغنم والعبيد والنساء وأرغمه على طلاق زينب بنت جحش وتزوجها هو ....

هيييييييه اللى يشوف بلاوى الناس تهون عليه بلوته ياشيخ إيزاك....
يلا تعيش وتاخد غيرها ...

معلش مش مكتوبالك

وكأنك لم تقرأ القصة ..
وكأن زيد ابن حارثة اللذي فضل العيش مع رسول الله علي العيش مع أبويه جاء واشتكي لك
كم أتألم عندما أري شخص يخطئ في النبي المرسل محمد وهو سيد ولد أدم

ولمعلوماتك كان زيد يريد الطلاق من السيدة زينب بنت جحش بسبب خلافات بينهم وما اكثر نصح رسول الله له بعدم فعل ذلك ولكنه قرر الانفصال

وسبب زواج الرسول منها لكي يبطل عادة كانت عند المشركين وهيا التبني حيث كانو يلقبو زيد بزيد أبن محمد فكيف اذا يتزوج من امرأة أبنه كان زوجا لها ؟؟ في ديننا لا يصح هذا .. فبهذا ابطل الرسول هذه العاده .. صلي الله عليك وسلم يا حبيبي يا رسول الله

ياريت يا أخي لا تخطئ في أحد انت لا تعلم عنه شئ ( كم أراكم تخطئون في سيد ولد أدم سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم ولم أري مسلم واحد يخطئ بحق نبي الله عيسي بن السيدة مريم العذراء ) حقا الحمد لله علي نعمة الاسلام

وبالنسبة للرجل صاحب الموضوع كان الله في عونك اخي

ارجو من الادارة عدم حذف ردي فهو رأي شخصي ولم أسب فيه احد وانما افسر رد تألمت عند رؤيته
الرد مع إقتباس
قديم 10-06-2011
الصورة الرمزية لـ knowjesus_knowlove
knowjesus_knowlove knowjesus_knowlove غير متصل
Gold User

knowjesus_knowlove is on a distinguished road

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة mimo_mhs مشاهدة مشاركة
وكأنك لم تقرأ القصة ..
وكأن زيد ابن حارثة اللذي فضل العيش مع رسول الله علي العيش مع أبويه جاء واشتكي لك
كم أتألم عندما أري شخص يخطئ في النبي المرسل محمد وهو سيد ولد أدم

ولمعلوماتك كان زيد يريد الطلاق من السيدة زينب بنت جحش بسبب خلافات بينهم وما اكثر نصح رسول الله له بعدم فعل ذلك ولكنه قرر الانفصال

وسبب زواج الرسول منها لكي يبطل عادة كانت عند المشركين وهيا التبني حيث كانو يلقبو زيد بزيد أبن محمد فكيف اذا يتزوج من امرأة أبنه كان زوجا لها ؟؟ في ديننا لا يصح هذا .. فبهذا ابطل الرسول هذه العاده .. صلي الله عليك وسلم يا حبيبي يا رسول الله

ياريت يا أخي لا تخطئ في أحد انت لا تعلم عنه شئ ( كم أراكم تخطئون في سيد ولد أدم سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم ولم أري مسلم واحد يخطئ بحق نبي الله عيسي بن السيدة مريم العذراء ) حقا الحمد لله علي نعمة الاسلام

وبالنسبة للرجل صاحب الموضوع كان الله في عونك اخي

ارجو من الادارة عدم حذف ردي فهو رأي شخصي ولم أسب فيه احد وانما افسر رد تألمت عند رؤيته

الصراحة أنا إستغربت إن مفيش حد إعترض على كلامي ده من حوالي ٦سنوات....
ولكن هاهو أحد المُغفلين لم يخيب ظني ...

وأكيد هو بيتألم بسبب الصداع والنزيف الذي يصيب الغلمااان المخلدين .... صح ياااااامغفل؟؟؟؟؟

إقرأ هذا الجزء المعدل من قصيدتي العصماااااء في حب حبيبك صلى اللات عليه وسلم ...

إذا كان رب البيت على النسوان الملظلظات متلصصاً فشيمة أهل البيت كلهمُ تسبيح مقلب القلوب

وبِنْتُ جَحْشٍ شَاهَدَهَا حَاسِرَةً من خَلفِ السِتَارِ فأصَبحتْ مُشتهــــــــــــــــــــــاه
وهى زَوجُ زَيْدٍ إبنهُ بالتبنى ومَوْلاهُ من صِبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــاه
فأرَّغَمَهُ على طَلاقِها ليَقضِى بِهَا وَطَرِهِ وشَــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ْواه
بآية مِنَ الشيطانِ لمنعِ التبنى لليتامى … وكأنهُ عارٌ يـَـــــــــــــــــــــــــــــراه!
فٌسَحْقاً لمن جعل الخَير شراَ ... ليُبرِرَ شِرورِه وسفالة نوايـــــــــــــــــــــــــاه

معجزة محمد الواحدة والوحيدة هى أنه أقنع من البشرالمغفلين مايزيد على مليار ونصف يصلون عليه آناء الليل واطراف النهار

ومن المؤكد أنه لن يعترض على كلامي هذا إلا غلماانه نازفى المؤخرات وحورياته كبيرات المقعدات

" كن رجلا ولا تتبع خطواتي "
حمؤة بن أمونة

الرد مع إقتباس
قديم 14-06-2011
mimo_mhs mimo_mhs غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Jun 2011
mimo_mhs is on a distinguished road

1- من المؤكد انك سوف تتجه اللي هذا لعجزك عن الرد بموضوعيه وهذا يبين ضعفك أخي ليس اكثر
2- لن أطول معك بالحديث لأنك لست بالمستوي الفكري اللذي احب التحدث أليه كمان انك ليس لديك دليل واقعي علي كلامك :)
3- وأذا كان دينك هو ما يقول لك هذا علي نبينا وديننا فأليك ما يقولة ديننا عن النبي عيسي عليه السلام وعن أمه مريم البتول
بسم الله الرحمن الرحيم
15 وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيًّا 16 فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا 17 قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَٰنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا 18 قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا 19 قَالَتْ أَنَّىٰ يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَلَمْ أَكُ بَغِيًّا 20 قَالَ كَذَٰلِكِ قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَلِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَرَحْمَةً مِنَّا وَكَانَ أَمْرًا مَقْضِيًّا 21 ۞ فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَكَانًا قَصِيًّا 22 فَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَىٰ جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَٰذَا وَكُنْتُ نَسْيًا مَنْسِيًّا 23 فَنَادَاهَا مِنْ تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا 24 وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا 25 فَكُلِي وَاشْرَبِي وَقَرِّي عَيْنًا فَإِمَّا تَرَيِنَّ مِنَ الْبَشَرِ أَحَدًا فَقُولِي إِنِّي نَذَرْتُ لِلرَّحْمَٰنِ صَوْمًا فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنْسِيًّا 26 فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ قَالُوا يَا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئًا فَرِيًّا 27 يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا 28 فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا 29 قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا 30 وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا 31 وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا 32 وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا ... صدق الله العظيم
في النهايه اود ان اقول الحمد لله علي نعمة الاسلام واخلاقه العظيمة
اتمني لك الهدايه

آخر تعديل بواسطة mimo_mhs ، 14-06-2011 الساعة 03:06 PM
الرد مع إقتباس
قديم 03-07-2005
yaweeka yaweeka غير متصل
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ezzzak
انا بتكلم جد مش بهزر
انا اخدت بموبه كبيره
خطوبه خطبيتي بعد شهرين
اللى يحبك لشخصك هو اللى يستاهلك وهو ده الحب الحقيقى
اما اللى تسيبك لما حد تانى يزغلل عينيها بالدهب والياقوت والالماس والذى منه سيبك منها واكسر وراها زير مش قلة
ولا تزعل نفسك
ما تستاهلش صدقنى
اتمنى لها السعادة وغنى ظلموه يومين تلاته وبعدها شوف واحدة غيرها تحبك لشخص والمرة الجاية ما تطولش فى الخطوبة وانجز قبل ما يبقوا 3 خبطات

الرد مع إقتباس
قديم 31-10-2005
الصورة الرمزية لـ TERMINATOR
TERMINATOR TERMINATOR غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Oct 2004
TERMINATOR is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة ezzzak
انا بتكلم جد مش بهزر
انا اخدت بموبه كبيره
خطوبه خطبيتي بعد شهرين
وانا اساسا مفكرتش في الارتباط غير مرتين
>>>>>>>>
اما الميزه الوحيده الي موجوده هو اسم العائله فعندما اذكره فيخيء الجميع الظن بي ويعتقدو ان جيوبي المنتفخه هي رزم من النقود ولو عرفو الحقيقه لضربوني بالنعال
بس هما فهمين ان الزمان لم يتغير معي عائلتي (اجدادي ) لانهم مخدوعين ببعض المظاهر التي ليس لي فيها يد
وما عدت ادري شيء
اجيبوني ؟؟؟؟؟؟؟
شوف حبيبى لست وحدك من مر بهذه الظروف ، لقد استمرت علاقتى بزميلة الجامعه 6 سنوات كامله صدمت بعدها وكان هذا هو الحب الثانى فى حياتى ، ولكن ثق ان صاحب الخيمة الزرقاء يرى ويدبر وستضحك فى يوم ما سياتى وثق انه سياتى على حالتك فى هذه الايام ، بمجرد ان يستقر حالك ستجد الفتاة المناسبه وستتزوجها وتنجب اطفالا وساعتها لن تتذكر اى شىء عن الفتيات السابقات فى حياتك ولكنك ستشكر الله على انه اعطاك شريكة حياة مناسبة لك وهذا ما فعلته انا وغيرى كثيرين ..
تحياتى اما بخصوص اسم العائلة الخاص بك فهل هو ( ابو الدهب مثلا )
تحياتىواشفق على نفسك صديقى ..

+++
سيظل رأيك ضعيفاً حتى يقول الآخر رأيه
فأنت لا تعيش فى هذا العالم وحدك
عيناك ترى زاوية
وعيون الآخرين تجمع كل الزوايا
فلا داعى لاغتيال الآخر لمجرد أنه يختلف معك فى الرأى والقناعات...

+++++++
الرد مع إقتباس
قديم 01-11-2005
غلاباوي
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة TERMINATOR
شوف حبيبى لست وحدك من مر بهذه الظروف ، لقد استمرت علاقتى بزميلة الجامعه 6 سنوات كامله صدمت بعدها وكان هذا هو الحب الثانى فى حياتى ، ولكن ثق ان صاحب الخيمة الزرقاء يرى ويدبر وستضحك فى يوم ما سياتى وثق انه سياتى على حالتك فى هذه الايام ، بمجرد ان يستقر حالك ستجد الفتاة المناسبه وستتزوجها وتنجب اطفالا وساعتها لن تتذكر اى شىء عن الفتيات السابقات فى حياتك ولكنك ستشكر الله على انه اعطاك شريكة حياة مناسبة لك وهذا ما فعلته انا وغيرى كثيرين ..
تحياتى اما بخصوص اسم العائلة الخاص بك فهل هو ( ابو الدهب مثلا )
تحياتىواشفق على نفسك صديقى ..

كلام صحيح مليون % .. معظم البنات للاسف يبدأون بنغمة انا مش عايزة حاجة وماليش طلبات خالص انا مش عايزة الا انت ..وبس لو هنعيش في اوضة فوق السطوح ..
وهنا طبعا تتهلل اساريرك وتحس ان الدنيا ضحكت في وشك مع انك يا حرام قاعد تبلبط في البحر اللى عملتهولك طحينة ...
ولما تروح تقابل والدها واهلها .. نلاقي طلبات يعجز عنها للاسف حتى الملك ارثر بتاع كاميلوت

وطبعا العين بصيرة والايد قصيرة .. وتلاقي البنت جات لك ( دة لو بنت جدعة ) هتقولك متزعلش اصل بابا عايز واحد جاهز ....... ( واضح انك تفصيل )
واحنا مش هنخسر بعض برضة والصداقة بتدوم عن الجواز ولازم نتمنى لبعض الخير ..........الخ
وبعد يومين تلاتة على اقصي تقدير وان كانت الفتاة محظوظة بتلاقيها اتجوزت واحد اصلع وشكلة غلط بس جيبة مليان .... هتزعل وتغنى ظلموه ومشيت على الاشواك ولو كنت محبط اكتر ممكن الحال يوصلك لـ ( تخونوه )
والايام بعد كدة بتمر زي ورق النتيجة في افلام السينما وبتظهر اكبر نعمة انعمها ربنا على الانسان وهي النسيان .. يمكن بتفضل ذكريات بسيطة لكن بمجرد زواجك من اللى ربنا قسمها لك .. بتنسيك بمزاجك او غصب عنك الحب الاول .. واللى بيفضل منة مجرد ذكريات بعيدة اوي

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 02-11-2005
الصورة الرمزية لـ ezzzak
ezzzak ezzzak غير متصل
Registered User

ezzzak is on a distinguished road
يانهارك اسود

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي

كلام صحيح مليون % .. معظم البنات للاسف يبدأون بنغمة انا مش عايزة حاجة وماليش طلبات خالص انا مش عايزة الا انت ..وبس لو هنعيش في اوضة فوق السطوح ..
وهنا طبعا تتهلل اساريرك وتحس ان الدنيا ضحكت في وشك مع انك يا حرام قاعد تبلبط في البحر اللى عملتهولك طحينة ...
ولما تروح تقابل والدها واهلها .. نلاقي طلبات يعجز عنها للاسف حتى الملك ارثر بتاع كاميلوت

وطبعا العين بصيرة والايد قصيرة .. وتلاقي البنت جات لك ( دة لو بنت جدعة ) هتقولك متزعلش اصل بابا عايز واحد جاهز ....... ( واضح انك تفصيل )
واحنا مش هنخسر بعض برضة والصداقة بتدوم عن الجواز ولازم نتمنى لبعض الخير ..........الخ
وبعد يومين تلاتة على اقصي تقدير وان كانت الفتاة محظوظة بتلاقيها اتجوزت واحد اصلع وشكلة غلط بس جيبة مليان .... هتزعل وتغنى ظلموه ومشيت على الاشواك ولو كنت محبط اكتر ممكن الحال يوصلك لـ ( تخونوه )
والايام بعد كدة بتمر زي ورق النتيجة في افلام السينما وبتظهر اكبر نعمة انعمها ربنا على الانسان وهي النسيان .. يمكن بتفضل ذكريات بسيطة لكن بمجرد زواجك من اللى ربنا قسمها لك .. بتنسيك بمزاجك او غصب عنك الحب الاول .. واللى بيفضل منة مجرد ذكريات بعيدة اوي

تحياتي
انت كاءنك عايش معانا وعارف كل حاجه
الرد مع إقتباس
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة