تم صيانة المنتدي*** لا تغير فى سياسه من سياسات المنتدى اكتب ما تريد لان هذا حقك فى الكتابه عبر عن نفسك هذه ارائك الشخصيه ونحن هنا لاظهارها
جارى تحميل صندوق البحث لمنتدى الاقباط

العودة   منتدي منظمة أقباط الولايات المتحدة > المنتدى العربى > المنتدى العام
التّسجيل الأسئلة الشائعة التقويم

المنتدى العام يهتم هذا القسم بالأخبار العامه

المشاركة في الموضوع

خيارات الموضوع طريقة العرض
قديم 26-10-2005
الصورة الرمزية لـ Mrs 2ana 7or
Mrs 2ana 7or Mrs 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Sep 2005
Mrs 2ana 7or is on a distinguished road
(
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة loop
باين عليكي يا بت NasaGirl *****************************************

اييييييييييه ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسلوب محمدى وقح من واحد مش متربى لبنت من بنات المتدى !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

يا ريت لو المشرفين يقروا كلامه تانى يا ناس شايفين تاكيده على معنى كلامه بكلمه (((زكيه)))
وايه أأأأخ دى كمان اللى مافيش مشرف اتبرع حتى وشالها في ايه ياخوانا انتم مستنين لما يزود فى كلامه الوقح اكتر من كده ايه ؟؟؟؟؟؟

بنت يا ناسا انتى بنت جدعه وفضحتيه بالرساله بتاعته اللى ريحه الاسلام والتقيه فايحه منها
يا ريت المشرفين يحطوا حد من اولها كده للاشكال دى نستحمل قله ادبهم اه شتيمتهم فينا ممكن بس سفاله على بنات واخوات لينا فاسمحولى يبقى العيب مش عليه هو لكن على اللى سايبينوه يبرطع كده

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 01-11-2005 الساعة 08:12 AM
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
Fi r Fi r غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Oct 2004
Fi r is on a distinguished road
كفاياكم حقد على الاسلام و المسلمين

سيبوا الراجل يفرجنا على صفات الاسلام و المسلمين و مجرد اعتراضكم معناه انكم بتعترضوا على الاسلام

عموما احنا هانستنى رد الزميل لووب عبد الماكر يمكن يكون لسه عنده محاسن اخرى من محاسن الاسلام
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
الصورة الرمزية لـ amoni
amoni amoni غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Nov 2003
amoni is on a distinguished road
لا عادى المشرفين واخدين على كدا و مفيش غيركم بس الى لاحظ الكلام النيلة دة
بداءت احس ان المشرفين مكبرين دماغهم فى الردة
قديم 26-10-2005
Registered User

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة NasaGirl
لا عادى المشرفين واخدين على كدا و مفيش غيركم بس الى لاحظ الكلام النيلة دة
بداءت احس ان المشرفين مكبرين دماغهم فى الردة
يا ناسا المسئوليه مسئوليه الكل كل واحد هنا انتى اخت ليه بس للاسف اللى ليهم حق التدخل هما المشرفين بس
وانا متاكده ان مخدوش بالهم بس خلاص ادينا لفتنا النظر ولو طنشوا اكتر من كده يبقى كل الحق عليهم هما لما ******* يتطاول عليكى كده

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 01-11-2005 الساعة 08:14 AM
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
saweres
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة NasaGirl
يا اخ ساويرس انا عارفة ان حضرتك لازم و لابد تطلع صح انت الكبير
بس سؤال صغير اسم القديس مارمينا ينسب لمين? زى مثلا اسم ساويرس ينسب للتاريخ القبطى
من وجهة نظرى ينسب لمينا موحد القطرين
1- اسم ساويرس مش قبطي
2- ينسب لمينا ، ماشي ، لكن محدش في التاريخ الحالي يعرف مينا نارمر الا من شمبليون واعادة اكتشاف الكتابة الهيروغليفية ، قبل كده محدش كان يعرف يقرأها ولا يعرف مين مينا نارمر ده أصلا
فمن أول استشهاد مار مينا العجايبي ، المسيحيين اتخذوا اسم مينا تيمنا به ، وما يعرفوش مينا نارمر
---
ولو سمحتي لو لوب ضايقك في رسالة خاصة اعملي تحويل للرسالة وهعمل اللازم
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
Registered User

يا حول الله يا رب .....
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة غلاباوي
[B]

اية يا عم نادر ... انت جاي سخن لية كدة ... يا راجل انت لسة 4 مشاركات يعنى زبون طازة ولسة مطلعش ليك الكارنية ... عموما مش هاخد على كلامك دلوقتلما تبي تعمل الكرنية ...

نادر بيكلم ناسا عن (انترلوب ) وبيحذرها من اسلوبه المحمدى المكشوف قام غلباوى (ابو نص لسان) اتحمق وعينه احمرت ومسك نادر وزعق فى وشه وقاله مالك ومالى يا شرير يا وحش !!!!!!!!!!!!!! هممممم يا ترى ليييييييه بئى ؟؟؟
طب يا ابو نص لسان محموء قوى كده ليه مع ان الاخ (انترلوب) معلقش ومزعلش ولا هو الكلام جه عليك ولزق ؟؟؟؟؟؟
اما عن السلمين فاظن لو ليهم اسوه حسنه فى رسول اللات اكيد حيمشوا بيريلوا لسبب بسيط ان رسولهم عمل كده حتى على العيله عيشه اللى كانت يا دووووب 6 سنين لما خطبها وكان ...... لها ( مش حقولها علشان عيب ) المهم من المنطلق ده طبيعى يكونوا زى رسولهم وايه المانع هما احسن ولا اادب منه يعنى
ولا لما رييل على مرات ابنه زينب بنت جحش اللى لما طار الساتر وانكشف عن قدميها قام قال (سبحان مغير القلوب) يعنى الراجل مسابش لا كبير ولا صغير بصبص لكل الاشكال من الوحشه زى سوده بنت زمعه للحلوة زى زينب بنت جحش ومن العجوز الشمطاء زى خديجه للعيله عيشه
من الاخر على كل لون يا باتستا يبقى متجيش يابو نص لسان وتتريق على المسيحيين والهالات النورانيه فاهم ولا لا
[/B

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 01-11-2005 الساعة 08:16 AM
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
afanous afanous غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
afanous is on a distinguished road
مافيش حاجه اسمها اسم قبطي. الاسماء دي اللي زي مينا اسماء مصرية متوارثة من قبل ما في حاجة اسمها مسيحية تظهر. بعض الاسماء الغير مصرية بدأت تظهر في الحقبة المسيحية في مصر لأنها كانت اسماء لقديسين، مثلا اسماء عبرية زي "يوأنس" يعني يوحنا أو "بافلي"\"بافلوس" يعني بولس الخ. ويلاحظ ان اغلب اسماء مصر في الحقبة المسيحية تنتهي بحرف ال "سيما" أو السين في العربي كتأثير لللغة اليونانية اللي كانت لغة الثقافة في الوقت ده. لدرجة ان بعض الاسماء المصرية قح زي "امون" اتحولت ل"امونيوس". لكن اغلب اسماء المصريين في الحقبة المصرية هي اسماء مصرية قح متوارثة من ايام قدماء المصريين ولها معنى بالمصري زي بيشوي وابانوب ودميانة وشنوده الخ.

انا اضم صوتي لاصوات ناسا ومستر ومسز انا حر واطالب بلم القذر لوب وتوقيفه عند حده.
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
غلاباوي
GUST

مصرة برضة تجري شكلي يا مدام ........ ومستوقين علي loop عشان لسة جاي جديد وعايزن تقصقصوا جناحة ... وبعدين يا ناسا انتي داخلة كدة مش عاجبك حد ولا اية .. وبعدين الرسايل الخاصة مش عيب ومش ممنوعة ومش مقصورة عالمسيحين ... غير كدة وكدة انا مشفتش في كلامة اي حاجة عيب او اي اسلوب مبتذل .. الراجل بيكلمك وبيثنى على اسلوبك زيي وزي اي حد هنا وبيديكي ايميلة تكلمية وتتناقشوا سوا ... ياتري دي في حاجة عيب ...
انا نفسي بكلم نص اللى في المنتدي هنا على الشات ان لم يكن تلاث ارباعهم كمان وللمثير للغرابة انهم في الحوار هنا شيء وفي الحديث المباشر شيء تانى خالص ... قمة في الاحترام والادب والاخلاق ....

ونرجع تانى للرسايل .. اللي طبعا مدام انا حر عايزة جنازة وتشبعي فيها لطم او انتى تلطمي وناسا تصوت وانا حر يصقف ... ثم انا نفسي ارسلت رسايل لاعضاء كتير ومنهم انتى نفسك يا مدام ... ياتري دة في حاجة عيب ؟!! اعتقد انكم بس عايزين تعلموا مفتحين على العضو الجديد وخلاصة ... خصوصا موضوع كلمة اذكياء يا ازكياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااء
هههههههههههههههههههههههههههههه

تحياتي
الرد مع إقتباس
قديم 26-10-2005
afanous afanous غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Mar 2004
afanous is on a distinguished road
إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة loop
باين عليكي يا بت NasaGirl ************************************************** ***

لو أنت شايف ان ده أسلوب محترم يا غلباوي يبقى أنت كمان *** وعايز تاخد شلوت وتتكرش من المنتدى. أما اننا بنستقوى على اللي داخلين جديد فده كلام فارغ لأن لو الداخل جديد محترم هنحترمه حتى لو كان مسلم، وعندك المعلم عنتر كمثل. أما لو الداخل جاي يتمنظر يبقى هياخد على نافوخه وأظن انك سيد العارفين مش كده ولا ايه؟

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 01-11-2005 الساعة 08:22 AM
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
Fi r Fi r غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Oct 2004
Fi r is on a distinguished road
غلاباوى
إقتباس:
مصرة برضة تجري شكلي يا مدام ........ ومستوقين علي loop عشان لسة جاي جديد وعايزن تقصقصوا جناحة ... وبعدين يا ناسا انتي داخلة كدة مش عاجبك حد ولا اية .. وبعدين الرسايل الخاصة مش عيب ومش ممنوعة ومش مقصورة عالمسيحين ... غير كدة وكدة انا مشفتش في كلامة اي حاجة عيب او اي اسلوب مبتذل .. الراجل بيكلمك وبيثنى على اسلوبك زيي وزي اي حد هنا وبيديكي ايميلة تكلمية وتتناقشوا سوا ... ياتري دي في حاجة عيب ...
انا نفسي بكلم نص اللى في المنتدي هنا على الشات ان لم يكن تلاث ارباعهم كمان وللمثير للغرابة انهم في الحوار هنا شيء وفي الحديث المباشر شيء تانى خالص ... قمة في الاحترام والادب والاخلاق ....

ونرجع تانى للرسايل .. اللي طبعا مدام انا حر عايزة جنازة وتشبعي فيها لطم او انتى تلطمي وناسا تصوت وانا حر يصقف ... ثم انا نفسي ارسلت رسايل لاعضاء كتير ومنهم انتى نفسك يا مدام ... ياتري دة في حاجة عيب ؟!! اعتقد انكم بس عايزين تعلموا مفتحين على العضو الجديد وخلاصة ... خصوصا موضوع كلمة اذكياء يا ازكياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااء
انا هاتكلم بغض النظر عن خبايا كلامه أو غيره و لا عايز اعمل مفتح و لا عايز ادافع عن حد و لا ضد حد

لكن اشمعنى هى ؟ و ليه اعجب باسلوبها هى بالذات ؟

يعنى باقى الاعضاء بيهرتلوا و هى الوحيدة إللى مثقفة ؟ و إيه لازمة الاميل ؟

انا مش بطلب منك تجاوب بالنيابة عنه , و لكن عدم رده يكفى لاثبات سوء نيته و حتى لو رد فيكفى تأخره لعله يجد رد

السلام لاصحاب العقول فقط
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
Registered User

اتلم المتعوس (لووب) على خايب الرجا ( ابو نص لسان)
إقتباس:

ونرجع تانى للرسايل .. اللي طبعا مدام انا حر عايزة جنازة وتشبعي فيها لطم او انتى تلطمي وناسا تصوت وانا حر يصقف ...

عقبال ******* قول امين يا رب

ثم انا نفسي ارسلت رسايل لاعضاء كتير ومنهم انتى نفسك يا مدام

صح حصل وكانت ****** بتقولى فيها الناس تصطبح على الصبح تصبح مش تهاجم يعنى لو كنت شميت فيها كلمه مش حلوة كنت غسلتك ونشرتك وانت عارف انى شاطرة فى كده بالذات مع اللى من عينتك بتوع الالف وش ...

العيب لما تيجى انت او غيرك يبعت رساله لاى حد ميعرفوش وبدون سبب او استئذان ممكن تتفوت لو الاسلوب عادى بس بعد كلامه ***** مع البنت يبقى لو بعت رساله يبقى هدفه مش كويس وانت مفتح كفايه انك تفهم قصدى ولا حتعمل فيها عبيط وتورينا جناحاتك يعنى؟؟؟؟

اعتقد انكم بس عايزين تعلموا مفتحين على العضو الجديد وخلاصة ... خصوصا موضوع كلمة اذكياء يا ازكياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااء

العضو مش جديد وانت عارف وفاهم وبطل استعباط وركز وانت بتغير الاسامى وغير اسلوبك شويه لان نفس التون واحد يا ناصح فبلاش *********** لان اللى هنا اه مفتحين غصب عن بوزك يا ابو نص لسان اما عن جر الشكل فشوف روحك فى المرايا

آخر تعديل بواسطة ABDELMESSIH67 ، 01-11-2005 الساعة 08:25 AM
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
Registered User

ولو سمحتي لو لوب ضايقك في رسالة خاصة اعملي تحويل للرسالة وهعمل اللازم[/SIZE][/QUOTE]

برافو ساويرس
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
2ana 7or 2ana 7or غير متصل
Registered User

تاريخ التّسجيل: Dec 2004
2ana 7or is on a distinguished road
إقتباس:

تحياتي

نفس الرد الى قولته للقرين بتاعك !!!!
أنت داخل بس المنتدى علشان تتريق على خلق الله !!!!
و لا أنت برضه جاى من مزبلة الأسلام ؟؟؟ و مزبلة محمد رسول الزنى و الأرهاب؟؟؟
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
saweres
GUST

إقتباس:
المشاركة الأصلية بواسطة afanous
مافيش حاجه اسمها اسم قبطي. الاسماء دي اللي زي مينا اسماء مصرية متوارثة من قبل ما في حاجة اسمها مسيحية تظهر. بعض الاسماء الغير مصرية بدأت تظهر في الحقبة المسيحية في مصر لأنها كانت اسماء لقديسين، مثلا اسماء عبرية زي "يوأنس" يعني يوحنا أو "بافلي"\"بافلوس" يعني بولس الخ. ويلاحظ ان اغلب اسماء مصر في الحقبة المسيحية تنتهي بحرف ال "سيما" أو السين في العربي كتأثير لللغة اليونانية اللي كانت لغة الثقافة في الوقت ده. لدرجة ان بعض الاسماء المصرية قح زي "امون" اتحولت ل"امونيوس". لكن اغلب اسماء المصريين في الحقبة المصرية هي اسماء مصرية قح متوارثة من ايام قدماء المصريين ولها معنى بالمصري زي بيشوي وابانوب ودميانة وشنوده الخ.

انا اضم صوتي لاصوات ناسا ومستر ومسز انا حر واطالب بلم القذر لوب وتوقيفه عند حده.
1- اسمه بولا ، لكن باللفظ الجديد اتغير اسمه لبافلي لكن الاسم الأصلي بولا ، زي دياكون اتغيرت وبقت ذياكون ... الخ
2- هو أمون بس لما تكتبه باليوناني أو اللاتيني يبقى أمونيوس
3- قبل شمبليون ، كام واحد كان يعرف مينا نارمر وكام واحد كان يعرف مار مينا العجايبي؟؟
4- لوب أخد استمارة ستة لأني مش ناقص وجع دماغ بصراحة ، ومعدش عندي خلق أدي تحذيرات
الرد مع إقتباس
قديم 27-10-2005
الصورة الرمزية لـ amoni
amoni amoni غير متصل
Gold User

تاريخ التّسجيل: Nov 2003
amoni is on a distinguished road
كلكم عليا و لا اية كل المسلمين قاموا بحزب ضدى ههه
شكرا يا اخواتى
انا بالذات انا مش عارفة لية
السؤال يرجع كيف فك شمبليون رموز حجر رشيد??
المشاركة في الموضوع

عدد الأعضاء الذي يتصفحون هذا الموضوع : 1 (0 عضو و 1 ضيف)

قوانين المشاركة